בן גביר הגיע לבקר מחבל, והותקף על ידי נציגי הרשימה המשותפת

יו"ר עוצמה יהודית הגיע לבדוק את תנאי אשפוזו של העציר המנהלי ששובת רעב שבועות ארוכים, והותקף על ידי איימן עודה, שדחף אותו | צפו בתיעוד. בצלמו שיגרו תלונה לוועדת האתיקה בבקשה להשעות את ח"כ עודה. מיקי לוי מגנה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 19/10/21 13:26 יג בחשון התשפב

בן גביר הגיע לבקר מחבל, והותקף על ידי נציגי הרשימה המשותפת
תיעוד התקיפה, צילום: צילמוסך

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, הגיע הבוקר (ג') לבית החולים קפלן ברחובות כדי לבקר את העציר המנהלי מוקדד אל קוואסמי ששובת רעב זה היום ה-91 ברציפות. קוואסמי, ממשפחת חוטפי ורוצחי שלושת הנערים, פצח בשביתה במחאה על תנאי מעצרו ולאחרונה מגיעים לבקר אותו חברי כנסת ערביים. 

בן גביר תכנן להגיע כדי לבדוק מקרוב את תנאי אשפוזו ואת הטיפול המוענק לו כפי שהחוק מחייב , וגם כדי "ולראות מקרוב את הנס שאדם שלא אכל כמה חודשים ונשאר חי". אלא שהנהלת בית החולים זימנה לפגישה את בן גביר עוד בטרם כניסתו למוסד, וכאשר הגיע למחלקת האשפוז בליווי סגן מנהל בית החולים, חבר הכנסת איימן עודה מהרשימה המשותפת שהגיע גם הוא, תקף אותו ובמקום פרצה מהומה. 

 

מבן גביר נמסר בתגובה לאחר האירוע: "למרות התנהלות בית החולים והניסיון של איימן עודה לחסום את הכניסה למחלקה, נכנס יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר למחלקה בבית החולים קפלן, והתרשם מתנאיו המופלגים של מחבל החמאס קואסמה". 

ארגון בצלמו פנה לוועדת האתיקה של הכנסת בבקשה להשעות את חבר הכנסת עודה לחצי שנה ולשלול לו את המשכורת, זאת לאחר התקיפה האלימה של בן גביר. "לקללות , גידופים, השחתת רכוש כבר התרגלנו, אבל אלימות פיזית? לאן הגענו? באיזה חברה בעולם שני קולגות דוחפים אחד את השני? אני דורש ממכם להתכנס באופן מידי ולהשעות את עודה לתקופת הזמן המקסימלית חצי שנה , בנוסף אני דורש להטיל עליו קנס כספי של שלילת משכורת". 

עוד הוסיף, "ככל שהוועדה לא תגיב מעמד ושם הכנסת וודאי מעמד ושם הוועדה שגם ככה לא חזק מאוד יקרוס ואנשים יעדיפו לצפות בנשיונל גיאוגרפיק מאשר בערוץ הכנסת.  שגם שם רואים בעלי חיים מתעמתים". 

יו"ר הכנסת הגיב גם הוא על האירוע ומסר, "אני מגנה בתוקף את האלימות שבה נקט היום ח"כ איימן עודה בבית החולים קפלן כלפי ח״כ בן גביר. הרמת יד של ח״כ על ח״כ אחר היא חצייה של כל הקווים האדומים"