"בשנתיים הקרובות תהיה תחבורה ציבורית בשבת" | נעמה לזימי בראיון

המס של ליברמן על החד פעמי היה הצריך להגיע במקביל למיסים על עשירים, היא חושבת שהחרדים טעו שלא נכנסו לממשלה ושמפלגת ש"ס הם "בעלי ברית מדהימים" | ח"כ נעמה לזימי ממפלגת העבודה בראיון לחדשות כיפה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/11/21 10:31 יד בכסלו התשפב

"בשנתיים הקרובות תהיה תחבורה ציבורית בשבת" | נעמה לזימי בראיון
מעמה לזימי, צילום: דני שם טוב

אחרי שבוע שבו מפלגת העבודה הייתה במרכז, ישבנו לשיחה עם ח"כ נעמה לזימי ודיברנו על תחבורה ציבורית בשבת, הפינוי בגבעת עמל והקשר עם המפלגות החרדיות. "זה היה יום נוראי עבורי", היא מספרת על הפינוי, "זה לא היה צריך להתקיים. התביישתי בשם המדינה והממשלה בפינוי הזה".

את הממשלה, איך זה קורה במשמרת שלכם?

הכוח של המפלגה שלנו הביא 30 מיליון ש"ח פיצויים ועשינון את הדבר הנכון אבל לצערי הממשלה גררה רגליים, כולם מבינים כמה זה היה מביש. אבל לפעמים בתוך קואליציה מעדנים את הדברים אבל במקרה הזה חשוב לי לומר, הפינוי יכל להימנע. היינו צריכים לראות תמונה אחרת. 


(נעמה לזימי בראיון לחדשות כיפה).

הכסף טרם הגיע אולי היה נכון להציב כאן אולטימטום? 

הצבתי אולטימטום בעבר, על הדיור הציבורי למשל, עשיתי שרירים ביום העברת התקציב והפינוי בוטל, אגב, קיבלתי תמיכה ממרב מיכאלי. היא ריגשה אותי ואמרה לי: עשית משהו מאוד חשוב. בסוף אני בוחרת איפה לתת את מירב המאמצים, הגיע הזמן לשים סוף לעוולות שיש במדינה. אנחנו כאן כדי לעשות טוב, אנחנו לא פה בשביל שררה.

"לא הטיסות שלהם גורמות לזיהום אלא טיסות של אנשי עסקים"

בתור חברה בוועדת הכספים, מה את חושבת על המס על החד פעמי שפוגע בשכבות החלשות?

מדובר במס חשוב שנועד למנוע את הזיהום שיש בארץ, החד פעמי הפך למכת מדינה, אני מבינה את הצורך אבל זאת אמירה לא פשוטה שיש פה מס שקודם פוגע בשכבות החלשות במקום לטפל קודם במעמד הגבוה יותר, אם במס על רכב שלישי למשפחה, אם זה במיסים על טיסות שהן גורם מאוד מזהם. ויותר מזה, צריך קודם לטפל במזהמים הגדולים שזה הטייקונים והתאגידים. 

בכל זאת, ראינו את מיכאלי מטיפה על תחבורה מזהמת בזמן שהיא בטיסה לאילת, זה לצד טיסות רבות משתתפים של משלחות של ח"כים.

שרים הם בפוזיציה אחרת , יש להם תפקיד למלא ולא הטיסות שלהם גורמות לזיהום אלא טיסות של אנשי עסקים. וכן גם משלחות של חברי כנסת אפשר לצמצם, זה גם יחסוך כסף ציבורי. אני כבר אמרתי שאני פחות מעדיפה להיות במשלחות, יש הרבה מה לעשות בארץ ולא בחו"ל.

"הייתי רוצה את המפלגות החרדיות בממשלה"

אני רואה המון שיתוף פעולה שלך עם חברי הכנסת מש"ס, את מרגישה יותר קרובה למפלגה המזרחית חברתית או לליברמן?

ש"ס בעיני הם בעלי ברית מדהימים לכל התפיסה החברתית, אבל אני מוצאת את זה גם בישראל ביתנו. אני הייתי רוצה את המפלגות החרדיות בממשלה. זאת טעות שלהן שהם לא חלק מהממשלה הזאת. זה עוד יכול לקרות, הם חסרים לי בממשלה.

מה עם תחבורה ציבורית בשבת, מיכאלי טוענת שזה יקרה, האמנם?

אני מאוד בעד, אני מכירה את המצוקות של האנשים, לי בעצמי אין רישיון הוספת תחב"צ בשבת תוריד את הזיהום. כהנא טוען שיש לימינה וטו בנושא אבל חשוב לי להזכיר שיש שרת תחבורה בישראל, מרב מיכאלי ואני סומכת עליה. בשנתיים הקרובות נראה תחבורה ציבורית בשבת.