בר-לב לא מתייחס לפיגועי האבנים: "בטוויטר יש מגבלת תווים"

השר לביטחון פנים לא מבין מדוע התעוררה סערה סביב דבריו בפגישה עם תת-מזכיר המדינה האמריקאית, ובראיון הוא מבהיר כי הוא לא חוזר בו מדבריו וטוען, "ודאי שלא הכתמתי ציבור שלם"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 15/12/21 08:19 יא בטבת התשפב

בר-לב לא מתייחס לפיגועי האבנים: "בטוויטר יש מגבלת תווים"
צילום: Basel Awidat/Flash90

השר לביטחון פנים, עמר בר לב, עורר עליו זעם רבים כאשר בתחילת השבוע העלה ציוץ לחשבון הטוויטר שלו וכתב כי במסגרת פגישה עם תת מזכירת המדינה האמריקאית, ויקטוריה נולנד, התייחס לאלימות המתנחלים, ולאחר מכן הוסיף, "אני מבין שבאמת קשה לחלקכם, ששמים לכם מראה מול הפנים על כך שאלימות מתנחלים קיצוניים חוצה את כל העולם וממשלות זרות מתעניינות בנושא". 

בראיון שהתפרסם הבוקר (ד') בעיתון ידיעות אחרונות, בר לב לא חוזר בו מדבריו. "זה לא סוד שיש אלימות מצד קבוצות קיצוניות ביהודה ושומרון, שחלקן מגיעות מבחוץ ופוגעות בפלשתינים", הוא אומר ומוסיף כי עוולה אחת לא מייתרת עוולה אחרת. 

עוד הוא מוסיף, כי "ממש לא טעיתי. ממש לא. היא שאלה אותי על אלימות מתנחלים, אז מה אתה רוצה, שאספר סיפורים לאזרחי ישראל ולמי שמחובר לטוויטר? זה לא מה שמצפים מאנשים שנפגשים
עם גורמים אמריקאים רמי דרג. סליחה, השרים בקבינט לא קוראים עיתונים? לא מאזינים לתקשורת? חידשתי להם משהו?"

בתחילת השבוע נפצעו ארבעה בני משפחה באורח קל לאחר יידוי אבנים סמוך ליישוב עלי בשומרון. בר לא מסביר את העובדה מדוע לא התייחס לטרור הפלשתיני וטוען כי "בציוץ יש מגבלה של תווים ולכן לא יכולתי לצייץ על הכל. אבל בחלק גדול מהשיחה איתה דיברתי גם על אלימות בחברה
הערבית, וזה עניין אותה". בראיון מודה השר לביטחון פנים כי הוא טרם שוחח במסגרת תפקידו עם אזרח יהודי שנפגע מיידוי אבנים, וטוען כי "מאוד הופתעתי מהתגובה כאילו אני מאשים את כל המתנחלים. ממש לא. ברור שלא כל המתנחלים אלימים".