קו בר-לב: מאות חיילים יגויסו למשטרה כדי לטפל ב"אלימות המתנחלים"

שר הביטחון גנץ והשר לביטחון הפנים בר-לב רקמו עסקה לפיה יגויסו מאות חיילי צה"ל למשטרה בכדי לשחרר את שוטרי מחוז ש"י לטפל בפשיעה הלאומנית של נוער הגבעות. ראש הממשלה בנט תמך | סמוטריץ: "בר-לב מגייס את צה"ל כדי להילחם ביהודים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/12/21 22:27 י בטבת התשפב

קו בר-לב: מאות חיילים יגויסו למשטרה כדי לטפל ב"אלימות המתנחלים"
נוער גבעות. ארכיון, צילום: Matanya Tausig/FLASH90

שר הביטחון בני גנץ והשר לביטחון הפנים עמר בר-לב רקמו עסקה לא רגילה ביום ראשון האחרון. על פי התכנית אותה יזם גנץ בעקבות דיון שנערך אצלו ופורסמה הערב (ג') ב"חדשות 13", יגויסו למשטרת ישראל מאות חיילי צה"ל כדי שהם ישבו במקומות בהם יושבים שוטרים ביהודה ושומרון, וכך השוטרים יוכלו לצאת לפעולות נגד מה שמכונה בקרב השרים "הפשיעה הלאומנית של נוער הגבעות". 

היוזמה שזכתה לברכת מחוז ש"י של המשטרה עברה כהחלטת ממשלה בישיבת הממשלה ביום ראשון, ותעבור עבודת מטה. ראש הממשלה נפתלי בנט תמך בהחלטה.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אמר בתגובה כי ‏המהירות שבה עובר עמר בר-לב מדיבורים למעשים - מפחידה. "אחרי שיישר קו עם קמפיין הדה-לגיטימציה האנטישמי על אלימות המתנחלים ולקח היום את צמרת פיקוד המשטרה לסיור בדרום הר חברון בעניין כדי להבהיר להם את רוח המפקד הוא מגייס עכשיו את צה"ל לא כדי להילחם חלילה בטרור משני צדי הקו ‏הירוק, אלא כדי להילחם ביהודים".

יו"ר הציונות הדתית תקף את בנט ושקד: "כשבר-לב עובר למעשים ומסכן את מדינת ישראל בנט ושקד יסתפקו בציוצים אמורפיים ויתנו לו להמשיך. לא נשכח ולא נסלח לכם על שהפכתם אותו לשר ונתתם לו לפגוע בביטחון ישראל ובמתיישבים. נחליף אתכם ונזכור אתכם לדיראון עולם". 

נציין כי ההחלטה המעוררת מחלוקת, התקבלה בטרם דבריו של בר-לב על "אלימות מתנחלים" לתת מזכירה האמריקאית. בר-לב ערך היום סיור בהר חברון ולא עדכן את ראש המועצה יוחאי דמרי, שהגיע בכל זאת ואמר לשר כי "האמירה אתמול קוממה אותי. רק באזור הזה בשנה האחרונה זרקו על המתיישבים מאות אבנים ועשרות בקבוקי תבערה ושלושה רועי צאן יהודים נפצעו בשבועיים האחרונים מאלימות כלפיהם", אמר לשר.

הבוקר, הסביר בר-לב את דבריו אך לא התנצל עליהם: "אני מבין שבאמת קשה לחלקכם ששמים לכם מראה מול הפנים על כך שאלימות מתנחלים קיצוניים חוצה את כל העולם וממשלות זרות מתעניינות בנושא. אני ממליץ למי שקשה לו, שישתה כוס מים".

ראש הממשלה מסר מוקדם יותר כי ערך שיחת הבהרה עם בר-לב בעקבות דבריו, ואמר לו שלא נכון להכליל ציבור שלם. "השיחה הייתה טובה ובין השניים קשרי עבודה טובים", נמסר.