שרי העבודה על יידוי האבנים: "טרור לכל דבר"

מרב מיכאלי ועמר בר לב התייחסו לתקיפות כלפי נהגי האוטובוסים בדרום והודיעו כי הם מחויבים למנוע הישנות של מקרים אלו בעתיד. מיכאלי: "המשטרה חייבת לפעול בהקדם לאיתור הפורעים, ולמצות איתם את הדין. זריקות אבנים על אוטובוסים בכל חלקי הארץ אסור שיקרו, נקודה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 01/12/21 12:37 כז בכסלו התשפב

שרי העבודה על יידוי האבנים: "טרור לכל דבר"
מרב מיכאלי, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מרב מיכאלי, והשר לביטחון פנים, עמר בר לב, ממפלגת העבודה הגיבו היום (ד') על המתקפות שחוו לאחרונה נהגי האוטובוסים בדרום, כאשר רק אמש נהג אוטובוס שנסע מבאר שבע ללקיה רוסס בגז מדמיע לאחר שביקר מהנוסעים לעטות מסכה. 

בהודעה משותפת של השרים נכתב: "שרת התחבורה מיכאלי והשר לביטחון הפנים בר-לב קיימו שיחה אודות הצעדים שניתן לנקוט כדי לשמור על ביטחונם של נהגי האוטובוס וכלל הנוסעות והנוסעים. זריקות אבנים על רכבים הן טרור לכל דבר ועניין, על אחת כמה וכמה כשמדובר בהסעות המונים שכל פגיעה בהן עלולה לעלות בחיי אדם רבים". עוד נמסר כי "השרה והשר רואים בחומרה את האירועים הללו ומחוייבים לפעול כדי למצות את הדין עם משליכי האבנים ולמנוע הישנות של מקרים כאלה בעתיד".

"מחוז דרום מתמודד עם האלימות והפשיעה במרחב הנגב"

השר לביטחון פנים קשר את האירועים האחרונים למצב הפשיעה בדרום והודיע כי "אנו לא נתיר למצב להימשך. "בחודשים האחרונים החל מחוז דרום ביישום תוכניות מתקדמות להתמודדות עם האלימות והפשיעה במרחבי הנגב, הגדלת סדר כוחות השוטרים ולוחמי מג"ב בגזרה ותוכניות רבות אחרות שכבר נותנות את אותותיהן הראשונים. הן מובילות לתפיסות משמעותיות ולכידות מהירות של חשודים. אולם כל עוד אפילו אזרח אחד מרגיש לא בטוח לנסוע בכבישי הארץ, עבודה רבה עוד לפנינו והמבחן האמיתי שלנו הוא בשיפור תחושות הביטחון של תושבי הדרום והנוסעים בכבישים". 

עמר בר לב, השר לביטחון פנים המיועד

עמר בר לב, השר לביטחון פנים  צילום: Miriam Alster/Flash90

בציוץ שהעלתה אמש לחשבון הטוויטר שלה, כתבה יו"ר מפלגת העבודה כי "המשטרה חייבת לפעול בהקדם לאיתור הפורעים, ולמצות איתם את הדין. זריקות אבנים על אוטובוסים בכל חלקי הארץ אסור שיקרו, נקודה".