סער: "הרבה פעמים מוגשים כתבי אישום על שטויות"

שר המשפטים התייחס לכמות ההליכים המשפטיים המתנהלים בארץ וקבע כי כדי להפחית את העומס בתי המשפט צריכים לעסוק בחריגות משמעותיות מהנורמות החברתיות בלבד. על מתווה הגיור: "תהיה לכך תמיכה מצד כל חלקי הקואליציה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/12/21 13:57 ו בטבת התשפב

סער: "הרבה פעמים מוגשים כתבי אישום על שטויות"
גדעון סער, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

יו"ר מפלגת תקווה חדשה גדעון סער השתתף היום (ו') בכנס לימוד FSU ישראל והתייחס למתווה הגיור שמבקש להעביר השר לשירותי דת, מתן כהנא. "תקווה חדשה תומכת ברפורמה למתן סמכות לרבני ערים לבצע גיור. תהיה לכך תמיכה מצד כל חלקי הקואליציה, ללא יוצא מן הכלל", אמר והוסיף כי יש למצוא דרכים למסד את נושא הזוגיות בישראל, למי שאינו יכול להינשא בנישואין דתיים.

באשר לכמות ההליכים המשפטיים המתנהלת בישראל אמר שר המשפטים, כי "אנחנו מדינה עם שיעור עורכי דין אדיר לאוכלוסייה. זה כשלעצמו לא תורם לצמצום ההליכים המשפטיים. יש לעומס על המערכת השלכות קשות מאוד: התארכות הליכים שמביאים לעינוי דין, ענישה לא מספיק מרתיעה ועוד. צריך לעשות דפליליזציה- בתי המשפט צריכים לעסוק בחריגות משמעותיות מהנורמות החברתיות בלבד. הרבה פעמים מוגשים כתבי אישום על שטויות. חלק גדול מההליכים הפליליים צריכים להפוך להליכים מנהליים שדינם קנס, הם לא צריכים להיות כרוכים בחקירה ובמשפט".

עוד הוסיף סער: "לאחרונה הקמנו ועדה שסורקת את כל ספר החוקים כדי לאתר את מה שאפשר להעביר למישור המינהלי ,שלא ייאלץ התייצבות בבית המשפט, כמו עבירות תעבורה. גם בהליכים האזרחיים צריך למצוא דרך להוציא מבתי המשפט לבוררויות וגישורים. יש אצלנו תת תקינה בבתי המשפט ביחס למדינות ה -OECD ואנחנו צריכים להוריד גם את מספר ההליכים, כי התקינה היא לא הפתרון הבלעדי. 

בשבוע שעבר עברה בכנסת בקריאה ראשונה הצעת החוק של סער, לפיה תבוטל הסמכות לשלילת רישיון נהיגה עקב קיום חובות וקנסות. "מדובר בהגבלה משמעותית על חופש התנועה של החייב ועל ההתנהלות היום–יומית שלו", נאמר. 

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן