חוק הגבלת כהונת ראש ממשלה: הממשלה אישרה את הצעת החוק של גדעון סער

במשאל טלפוני אישרו היום חברי הממשלה את הצעת החוק של שר המשפטים להגבלת כהונת ראש ממשלה לשמונה שנים. נתניהו הביע את התנגדותו לחוק, למרות שלא יחול עליו. ביטן אמר בעבר כי הוא תומך בחוק

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/21 19:10 יז בכסלו התשפב

חוק הגבלת כהונת ראש ממשלה: הממשלה אישרה את הצעת החוק של גדעון סער
נתניהו, סער ובנט, צילום: Miriam Alster/FLASH90

הממשלה אישרה היום (א') פה אחד את הצעת החוק של שר המשפטים גדעון סערלהגבלת כהונת ראשי ממשלה. בשבוע שעבר החוק אושר בוועדת השרים, והשלב הבא של הצעת החוק הוא לעלות במליאה לקריאה שנייה ושלישית. יש לציין שהחוק לא יחול על בנימין נתניהו.

לפני כשבוע התייחס ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו לחוק ואמר: "בנט וגדעון מתרסקים. אז מה עושים? הם מנסים להעביר חוק איראני שאמור בעצם להביא למצב שמי שיכול לנצח בבחירות לא ינצח בבחירות. זה לא רק חוק איראני זה גם חוק סורי".

נתניהו הוסיף: "זה לא יעזור להם. אי אפשר לעצור את הציבור. אנחנו ננצח, ניקח את כל החוקים האלה ונשליך אותם לפח, ונחזיר לעם את רצון העם. אני אומר לגדעון, שחרר את הוואסח, תפסיק עם הפוזות, כולם מבינים מה אתם רוצים לעשות גם בכנסת וגם בתקשורת - קבל את רצון העם, זה בסוף הדבר היחיד שיקבע ויחליט". 

כזכור, דוד ביטן אמר בגל"צ על החוק כי "אין שום בעיה לתמוך בחוק הזה, עם שינוי - חיזוק מעמד ראש הממשלה מול הממשלה והכנסת כדי שיוכל לבצע דברים במהירות. להגביל כהונה ל-8 שנים זה נשמע לי סביר. שום דבר בחוק הזה לא צריך להגביל אותנו ותמיד אפשר לתקן אותו בעתיד", ומעניין לראות כיצד ינהג בהצבעה.