אושר בקריאה ראשונה: ביטול שלילת הרישיון לחייבים בהוצאה לפועל

הצעת החוק של שר המשפטים גדעון סער אושרה בכנסת בקריאה ראשונה, לפיה תבוטל הסמכות לשלילת רישיון נהיגה עקב קיום חובות וקנסות. "מדובר בהגבלה משמעותית על חופש התנועה של החייב ועל ההתנהלות היום–יומית שלו"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 07/12/21 18:06 ג בטבת התשפב

אושר בקריאה ראשונה: ביטול שלילת הרישיון לחייבים בהוצאה לפועל
צילום: pixabay

מליאת הכנסת אישרה היום (ג') את הצעת החוק של סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער לבטל את הסמכות למניעת רישיון נהיגה מחייבים בהוצאה לפועל או במרכז לגביית קנסות.  נכון להיום ישנם כ-180,000 בעלי חוב שרישיון הנהיגה שלהם נשלל בעקבות חובותיהם. 

מדובר בהצעה ממשלתית אליה הוצמדו הצעות פרטיות של חברי הכנסת שלמה קרעי, גדי דסטה יברקן, נעמה לזימי, אוסמה סעדי ואחמד טיבי. 13 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר יחד עם ההצעות המוצמדות לוועדת חוקה.

מוצע לבטל את הסמכות להטיל הגבלה על חייבים מלקבל, להחזיק או לחדש רישיון נהיגה מכוח חוק ההוצאה לפועל וחוק המרכז לגביית קנסות. בדברי ההסבר נכתב: "ביטול הסמכות להטיל הגבלת רישיון נהיגה לפי החוקים האמורים מוצע בשל כך שמדובר בהגבלה משמעותית על חופש התנועה של החייב ועל ההתנהלות היום–יומית שלו, ומשום שיש ספק בדבר תרומתה של ההגבלה לגביית החוב. לעניין זה יצוין כי כלי גבייה מסוג זה אינו קיים במרבית מדינות המערב".