סינמטק ת"א מציג: בשומר החומות מתפרעים יהודים השליטו טרור בערים המעורבות

אירוע מעורר מחלוקת בסינמטק תל אביב: חצי שנה אחרי שומר החומות והפרעות שבצעו צעירים ערבים בכל רחבי הארץ בתל אביב מציגים ערב שבו יספרו ערבים על איך ש"דוכאו הפגנות המחאה של הפלשתינים אזרחי ישראל  על ידי המשטרה באלימות"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/12/21 13:51 ה בטבת התשפב

סינמטק ת"א מציג: בשומר החומות מתפרעים יהודים השליטו טרור בערים המעורבות
הפרעות בלוד. , צילום: Yossi Aloni/Flash90

למרות שבמשטרה ממשיכים להגיש כתבי אישום נגד צעירים ערבים שהשתתפו בפרעות ובלינצ'ים במהלך מבצע שומר החומות, בתל אביב יש מי שמשוכנע שהיהודים אשמים בפרעות. סינמטק תל אביב מקיים אירוע שינציח את הטרור שהשליטו, "כנופיות של מתפרעים יהודים".

במודעה שפרסמו בסינמטק נכתב כי, "במרחק של 6 חודשים מגל ההתפרעויות בערים המעורבות- התושבים הערבים שנקלעו לסיטואציה מדברים למצלמה". האירוע יתקיים כחלק מפסטיבל סולידריות לקולנוע וזכויות אדם שיפתח היום (ה') בסינמטק ת"א עם אירוע מיוחד ובו יוקרן הפרויקט הקולנועי "עדויות מאי 2021 " ובסיומו יתקיים רב שיח עם הקהל.

בהודעה סיפרו המארגנים, "במאי 2021 דוכאו הפגנות המחאה של הפלסטינים אזרחי ישראל  על ידי המשטרה באלימות חסרת תקדים. מסע ההפחדה כלל מעצרים אלימים, התנכלויות יומיומיות ושימוש ברימוני הלם, כדורי גומי וגז מדמיע. במקביל, כנופיות של מתפרעים יהודים, לעתים חמושים, השליטו טרור ברחבי הערים. בעקבות דיכוי חופש הביטוי, הסיקור המוטה בתקשורת העברית והמעורבות, של כוחות הביטחון – הזמנו תושבים ותושבות מלוד ומרמלה שחוו את המאורעות על בשרם ונתנו עדות מצולמת".

כמו כן, בתום הקרנת הסרט תתקיים שיחה עם הקהל בהנחיית הנא עמורי ובהשתתפות פידאא שחאדה , חברה במועצת העיר לוד ואחת מנותנות העדות המצולמת בפרויקט ועבד אבו שחאדה , מיוזמי הפרויקט.


(מהומות בלוד).

מאיר ליוש, תושב העיר לוד ופעיל חברתי מסר בתגובה: "אותם אנשים שביקשו רק "להתאוורר" לילה אחד, באלימות חייתית, מלאת שנאה ונוטפת אנטישמיות - שמזכירה מראות מפוגרומים איומים ביהודים ברחבי העולם מלפני מאה שנה ויותר - מציגים דמעות תנין ובוכים כקוזאק הנגזל על זה שלא מנעו מהם להפגין הפגנות מחאה. נשים ברחו מהבתים, גברים נדקרו ונורו ברחובות, דירות נשרפו, בתי כנסת הוצתו והעיר לוד הייתה אזור מלחמה של לאומנות פלסטינית נגד אזרחי מדינת ישראל. אבל אנחנו כבר רגילים לשקרים מהסוג הזה, נילחם גם בהם ונחשוף את הרמאות של אותם גורמים. פעם אחר פעם".