"רצח בנסיבות מחמירות": כתב אישום נגד מבצעי הלינץ' בלוד

הבוקר הוגש לפרקליטות מחוז מרכז כתב אישום נגד 7 החשודים ברצח יגאל יהושוע ז"ל בלוד במהלך מבצע שומר החומות | החשודים חסמו את הכביש והצטיידו באבנים, "הכל מתוך מניע לאומני אידיאולוגי, כאשר היה במעשה סיכון ממשי לחבלה בגופו של אדם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/21 09:50 יד בתמוז התשפא

"רצח בנסיבות מחמירות": כתב אישום נגד מבצעי הלינץ' בלוד
יגאל יהושע ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

בתחילת השבוע הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של משטרת ישראל והשב"כ נעצרו שמונה חשודים ברצח תושב לוד, יגאל יהושע ז"ל, אשר נפגע במהומות בעיר במהלך מבצע שומר החומות.

הבוקר (ה'), פרקליטות מחוז מרכז הגישה לבית המשפט המחוזי כתב אישום נגד שבעה מבצעי הלינץ' בגין רצח בנסיבות מחמירות של מעשה טרור בצוותא, מעשה טרור של יידוי אבן לעבר כלי תחבורה בצוותא, חבלה במזיד ברכב ממניע גזעני, שיבוש מהלכי משפט בצוותא ושהייה שלא כדין בישראל. הפרקליטות הגישה בקשה לבית המשפט להארכת מעצר הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים. 

על פי כתב האישום, ב11 במאי, בעיצומו של מבצע שומר החומות ולאחר ירי רקטות מרצועת עזה והתפרעויות בערים המעורבות, צעירים ערבים בלוד הבעירו אש בצידי הכביש כדי לגרום להאטת רכבים. לאחר שזיהו כי יושב הרכב יהודי, החלו ליידות לעברו אבנים. 

הנאשמים יוסף קדאים (21), וליד קדאים (25), כארים בהלול (18), איאד מרחאלה (20), חאלד חסונה (51), אחמד דנון (25) וכאמל אללה (21) "חברו יחדיו כדי ליידות אבנים לעבר כלי רכב של יהודים - במטרה לפגוע בכלי הרכב על יושביהם, ומתוך אדישות לאפשרות לגרימת מותם", כך עולה מכתב האישום שהגישו עו"ד יעל עצמון ולירון שטרית, "הכל מתוך מניע לאומני אידיאולוגי, ובמטרה לעורר פחד ובהלה בציבור. כאשר היה במעשה סיכון ממשי לחבלה בגופו של אדם".

סמוך לשעה 22:30, הנאשמים, אשר שניים מהם קרובי משפחה של מוסא חסונה, שנורה כמה ימים לפני כן בעיר, יידו אבנים לעבר רכבו של יהושע, בעוצמה ומטווח קצר. מספר אבנים פגעו ברכב וניפצו את השמשה האחורית מצד שמאל. אבן נוספת פגעה בשמה השמאלית של החזית, חדרה את הזכוכית ופגעה בעוצמה בראשו של המנוח. 

בהודעה שפרסמה משטרת ישראל בדבר מעצר החשודים, נכתב כי "על פי ממצאי החקירה, יהושע נפגע מהאבנים שהושלכו לעבר רכבו, הוא נעצר לזמן קצר בסמוך לגן האירועים ולאחר מכן המשיך בנסיעה לעבר ביתו בשכונת גני אביב בעיר. יהושע הצליח להגיע עד לחניית ביתו, שם רכבו התנגש ברכב חונה במהלך ניסיונות החנייה. שכן שהבחין ברכבו של יהושע פוגע ברכב חונה הגיע אל רכבו ומצא אותו כשהוא פצוע". 

יהושע הובהל לבית החולים במצב קשה, לאחר  שישה ימים נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. לאחר שעזב את זירת האירוע, המשיכו הנאשמים ובהם יוסף קדאים ואחרים, ליידות אבנים לעבר מכוניות שבהן נסעו יהודים וגרמו להם נזקים. מכתב האישום עולה עוד כי יומיים לאחר האירוע, וליד קדאים ואחרים יידו אבנים גם כן לעבר מכוניות של יהודים.