גנץ המריא לארצות הברית: "ידון בתרגילי תקיפה באיראן"

שר הביטחון יצא הלילה לארצות הברית, ועל פי דיווחים אמריקאיים צפוי לדון עם מזכיר המדינה על היתכנות של תקיפה במידה ושיחות הגרעין לא יצלחו. גנץ: "בפגישות נדון בדרכים לשמר את העליונות הביטחונית של ישראל באזור ובאתגרים הביטחוניים"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 09/12/21 07:47 ה בטבת התשפב

גנץ המריא לארצות הברית: "ידון בתרגילי תקיפה באיראן"
אריאל חרמוני / משרד הביטחון, צילום: בני גנץ בסיור מוסק מעל יהודה ושומרון במהלך השבוע

שר הביטחון בני גנץ המריא לארצות הברית הלילה (בין רביעי לחמישי) כדי להיפגש עם עם מזכיר ההגנה אוסטין ומזכיר המדינה בלינקן. "בפגישות נדון בדרכים לשמר את העליונות הביטחונית של ישראל באזור ובאתגרים הביטחוניים, ובראשם ההתמודדות עם התוקפנות האיראנית", אמר גנץ.

בהתייחסו לשיחות הגרעין שהתקיימו לאחרונה בווינה בירת אוסטריה, הוסיף כי "איראן היא איום על שלום העולם, על האזור ומבקשת להפוך לאיום קיומי על ישראל. בפגישות נדון בדרכי הפעולה האפשריות בכדי להבטיח את עצירת הניסיון שלה להגיע למרחב גרעיני ולהרחיב כך את פעילותה באזור."

בתוך כך, בכיר אמריקאי מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי במהלך השיחות בין נציגי המדינות תועלה אפשרות תקיפה במתקני הגרעין ברפובליקה האיסלאמית, זאת כמוצא אחרון, במדינה וייכשלו המאמצים הדיפולמטיים שהתקיימו לאחרונה באירופה. 

אתמול (ד') פורסם כי משרד המשפטים האמריקאי הודיע על תפיסה והחרמה מוצלחת של שני מאגרים גדולים של נשק איראני, כולל עשרות טילי קרקע אוויר ושמונה טילים נגד טנקים. עוד עולה מההודעה, כי הצי האמריקאי ביצע את התפיסה במהלך פעולות אבטחה ימיות שגרתיות בים הערבי. על פי הערכות, משלוח הנשק יועד למורדים החות'ים בתימן, במסגרת מלחמת האזרחים שמתחוללת במדינה וחיל משמרות המהפכה האסלאמיות של איראן, ייעד את המשלוח. בתוך כך, הסוכנות האיראנית תסנים הודיעה כי השיחות יתחדשו בקרוב, זאת לאחר שהגיעו למבוי סתום, זאת לאחר שבצד המערבי חששו שברפובליקה האיסלאמית לא יגלו גמישות.