בלעדי גנץ משווה: ישראלים ופלשתינים פולשים לקרקעות ביו"ש בצורה לא חוקית

במסמך שהגיע לידי כיפה שר הביטחון בני גנץ משווה בין ההשתלטות המאסיבית של הפלשתינים על שטחי C למאחזים היהודיים | גנץ הוסיף: "אני פועל לקידום אישורי בנייה לפלשתינים גם בשטחי C"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 08/12/21 16:16 ד בטבת התשפב

גנץ משווה: ישראלים ופלשתינים פולשים לקרקעות ביו"ש בצורה לא חוקית
גנץ ברקע שטחי היישוב אביתר, צילום: פלאש 90

גנץ בהתבטאות מקוממת: במענה לשאילתה שהגישה חברת הכנסת קטי שטרית מהליכוד לשר הביטחון בני גנץ בה ביקרה את הבניה הלא חוקית הפלשתינית בשטחי C, שר הביטחון השווה בין הבנייה הפלשתינית לבניה של המתנחלים ביהודה ושומרון.

בפניה לגנץ שאלה שטרית: "בעשור האחרון קיימת מגמת השתלטות פלשתינית על אדמות בשטחי יהודה ושומרון, למשל במעלה לבונה, במרחב גוש שילה ובמקומות נוספים. ברצוני לשאול, כיצד מתכוון משרד הביטחון לפעול על מנת למנוע השתלטות עוינת בהווה ובעתיד ולהבטיח את שלומם של המתיישבים היהודים?".

בני גנץ: "אני פועל לקידום אישורי בנייה לפלשתיניים בשטחי C"

התשובה של גנץ הייתה מפתיעה במיוחד, "ישנם ניסיונות להשגת גבול ושימוש בקרקעות באזור יהודה ושומרון הן מצד גורמים פלשתינים והן מצד גורמים ישראלים, אשר לרוב באים לידי ביטוי באמצעות בניה בלתי חוקית או פלישות לקרקעות ושימוש לא מורשה לצרכי חקלאות".


(גנץ בסיור מוסק ביהודה ושומרון).

שר הביטחון הוסיף והסביר את חלק ממימדי התופעה והודיע כי יאשר בניה לפלשתינים, "חלק מסוגיית ההשתלטות על הקרקעות קשורה להיעדר תכנון מספק לאוכלוסייה הפלשתינית, ולכן אני פועל לקידום אישורי בנייה לפלשתינים גם בשטחי C שהם בעיקרם הסדרה נכונה של התיישבות פלשתינית קיימת, באופן שלא יסכן את ההתיישבות היהודית ויאפשר חיים טובים וחוקיים". 

תשובת גנץ לבנייה הלא חוקית ביו"ש

תשובת גנץ לבנייה הלא חוקית ביו"ש צילום: ללא

לסיום הוסיף גנץ: "המציאות באזור יהודה ושומרון כידוע מורכבת ורגישה. פעולות האכיפה מבוצעות בהתאם לסדרי העדיפויות אשר מאושרים בכפוף לשיקולים המבצעיים בהתאם להערכת מצב שמתקיימת באופן שוטף. מערכת הביטחון בהובלתי פועלת לטובת חיזוק כוחות הביטחון באזור כך שיוכלו להמשיך לשמור באופן שוטף על הסדר הציבורי והביטחון באזור יהודה ושומרון, במטרה להבטיח את שלומם וביטחונם של כלל התושבים באזור. כמו כן, בימים אלו אנו מקדמים את תגבור עשרות התקנים למנהל האזרחי ואת כדי שנוכל לייעל. ולעמוד במשימת האכיפה באופן המיטבי".

גלעד אך, מנכ"ל ארגון "עד כאן" אשר מוביל את המאבק בהשתלטות הרש"פ על שטחי C הגיב לחשיפת כיפה: "לא יעלה על הדעת ששר הביטחון ישראל יפעל כמריונטה של הרש"פ. לפלשתינים יש את שטחי A ו- B והם דואגים לבנות בהם ללא הגבלה ולא כל תכניות. מי שפועל ללא לאות כדי לאפשר לפלשתינים לבנות בשטחי C זהו האיחוד  האירופי שעושה זאת ללא כל הליך דמוקרטי מסודר תוך פגיעה בריבונות ישראל. שר הביטחון גנץ מקים בפועל את  המדינה הפלשתינית".