לאחר שיחות הגרעין: ארצות הברית החרימה מאגרי נשק איראני

במהלך פעולות אבטחה שגרתיות, הצי האמריקאי תפס שני מאגרי נשק גדולים שיועדו למורדים החות'ים בתימן ובין היתר כללו עשרות טילי קרקע וטילים נגד טנקים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 08/12/21 08:09 ד בטבת התשפב

לאחר שיחות הגרעין: ארצות הברית החרימה מאגרי נשק איראני
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

בשבוע שעבר חודשו השיחות בין איראן למעצמות העולם, בסדרת פגישות שמתקיימות בווינה בירת אוסטריה. לאחר שבישראל חששו מפני חזרה להסכם הגרעין או מוויתורים של המעצמות, הבוקר (ד') פורסם כי משרד המשפטים האמריקאי הודיע על תפיסה והחרמה מוצלחת של שני מאגרים גדולים של נשק איראני, כולל עשרות טילי קרקע אוויר ושמונה טילים נגד טנקים. 

עוד עולה מההודעה, כי הצי האמריקאי ביצע את התפיסה במהלך פעולות אבטחה ימיות שגרתיות בים הערבי. על פי הערכות, משלוח הנשק יועד למורדים החות'ים בתימן, במסגרת מלחמת האזרחים שמתחוללת במדינה וחיל משמרות המהפכה האסלאמיות של איראן, ייעד את המשלוח. בתוך כך, הסוכנות האיראנית תסנים הודיעה כי השיחות יתחדשו בקרוב, זאת לאחר שהגיעו למבוי סתום, זאת לאחר שבצד המערבי חששו שברפובליקה האיסלאמית לא יגלו גמישות. 

איראן

איראן צילום: shutterstock

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לשיחות הגרעין בישיבת הממשלה שהתקיימה בתחילת השבוע, "אני קורא לכל המדינות שנושאות ונותנות עם איראן בווינה, לדבוק בקו התקיף, ולהבהיר לאיראן שאי אפשר בו זמנית להעשיר אורניום ולשאת ולתת", כך אמר בנט, "המטרה שלנו היא לנצל את חלון הזמן שנפתח בין הסבבים כדי לומר לידידינו בארצות הברית: זה בדיוק הזמן להשתמש בסל כלים אחר מול הדהירה של איראן בתחום ההעשרה. איראן חייבת להתחיל לשלם מחירים על ההפרות שלה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן