סיכום חדשות היום תקיפה בסוריה, החזרה לבתי הספר, משפט נתניהו והמכשול בגבול עזה

יממה לאחר תום חג החנוכה, חזרו התלמידים לבתי הספר והשגרה ממשיכה ביתר שאת. ניר חפץ ממשיך להעיד, בגבול עזה נחנך המכשול שנבנה במשך שנים, סדרה ישראלית זוכה להכרה בחו"ל ומזג האוויר מבשר ימים חורפיים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 07/12/21 22:09 ג בטבת התשפב

תקיפה בסוריה, החזרה לבתי הספר, משפט נתניהו והמכשול בגבול עזה
גנץ, צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה "סאנה", פרסמה כי ישראל תקפה הלילה (בין שני לשלישי) בעיר הנמל השוכנת בצפון מערב המדינה, לטקיה. פיצוצים עזים נשמעו בעקבות תקיפה של חיל האוויר הישראלי באזור, ופרצה במקום שרפה, כך על פי הדיווח. "ההגנה האווירית הגיבה על התוקפנות הישראלית ויירטה את רוב הטילים". הטלוויזיה הממלכתית הסורית דיווחה גם היא על התקיפה המיוחסת לישראל.

תקיפה בסוריה. ארכיון

תקיפה בסוריה. ארכיון צילום: Maor Kinsbursky/Flash90

כשני מיליון תלמידים חזרו הבוקר (ג') לבתי הספר והגנים. משרד החינוך עדכן כי הלימודים נפתחו הבוקר כסדרם וללא תקלות מיוחדות. למרות ההודעה, היום ומחר צפויים שיבושים בבתי ספר רבים על רקע היעדרותם של כ-2,500 אנשי הוראה שוהים בבידוד לאחר ששבו מחו"ל.

מתוך כ-900 אלף בדיקות שחולקו, במשרד החינוך, התקבלו כ-500 אלף אישורים מקוונים של בדיקות האנטיגן הביתיות. יש הורים שבחרו שלא להזין את אישור הבדיקה באינטרנט אלא להביא אותו לבית הספר. בפועל, מדובר בשיעור נמוך מאוד של בדיקות קורונה שיצאו חיוביות.

משפטו של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, התחדש הבוקר (ג'), עם המשך החקירה הנגדית של עד המדינה ניר חפץ שהתייצב בפעם השמינית בבית המשפט.  "חשבתי ואני עדיין חושב שתיק 4000 לא היה בא לעולם אם נתניהו לא היה ראש ממשלה", אמר עד המדינה, "קטונתי, אני רק עד, אבל המחשבה שלי היא שלשים סיקור חיובי בנוסחה של שוחד זה על גבול ההזיה. אני הרבה שנים בתקשורת ואני מכיר יחסי קח-תן".

ניר חפץ מעיד

ניר חפץ מעיד צילום: OREN BEN HAKOON/POOL

בלשים ממחוז ירושלים יחד עם יחידת הכלבנים ולוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב ערכו חיפוש בבית חשוד בכפר עקב. במהלך החיפוש, אותרו אקדח אוויר, אמצעי לחימה רבים, מכונה לשכפול לוחית זיהוי ואופנוע החשוד כגנוב. חשוד נעצר והועבר לחקירה. 

שר הביטחון בני גנץ חנך בטקס את המכשול הביטחוני סביב רצועת עזה בהשתתפות סגן שר הביטחון אלון שוסטר, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל, מפקד פיקוד הדרום אלוף אליעזר טולדנו, ראש מנהלת גבולות ותפר תא"ל ערן אופיר, בכירים במשרד הביטחון ובצה"ל וראשי רשויות מעוטף עזה.

גנץ

גנץ צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

המכשול כולל חומה תת קרקעית עם אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, גדר פיזית, מכשול ימי ומערך גילוי וחדרי לחימה. במשך שלוש שנים וחצי עבדו על הפרויקט מעל 1,000 פועלים בעשרות נקודות במקביל ועלותו נאמדת ב-3.5 מיליארד שקלים. 

פרשת המרגל עומרי גורן: ועדת הבדיקה החיצונית שבחנה את הפרשה, לפיה עובד משק הבית בביתו של שר הביטחון יצר קשר עם האיראנים בחשד לריגול, קבעה כי התגלו כשלים מקצועיים בתהליך קבלת העובד. ראש השב"כ רונן בר: "למרות הצלחה בסיכול, כשלנו במניעה". הערות פיקודיות נתנו למנהלים וחודדו הנהלים. 

גאווה ישראלית: תוכנית הסאטירה, "שב"ס", ששתי עונותיה שודרו ב-כאן 11, תופק בגרסה אמריקאית על ידי חברת וורנר מדיה ותשודר ברשת TNT. בימים אלה נכתבת גרסה אמריקאית לסדרה והיא תשודר במהלך שנת 2023. 

שב"ס

שב"ס צילום: נטי לוי

הצעת החוק של שר המשפטים גדעון סער אושרה בכנסת בקריאה ראשונה, לפיה תבוטל הסמכות לשלילת רישיון נהיגה עקב קיום חובות וקנסות. "מדובר בהגבלה משמעותית על חופש התנועה של החייב ועל ההתנהלות היום–יומית שלו". 

במרכז הבימה בתל-אביב נערכה הערב (ג') עצרת מרכזית של מטה המאבק הלאומי, בשיתוף תנועת הקו האדום, בהשתתפות חברי כנסת מהימין, אישי ציבור, רבנים, פעילי ימין ומשפחות שכולות. העצרת מתקיימת בקריאה על "זהותה היהודית של המדינה ועל הקשרים בין אנשי רע"מ לחמאס בעזה". 

הפגנת הימין בכיכר הבימה

הפגנת הימין בכיכר הבימה צילום: ללא

התחזית לימים הקרובים מבשרת את החורף, כאשר הגשמים צפויים להגיע ואף יתכן שלג בפסגות החרמון. יהיה קר מהרגיל לעונה ובהמשך השבוע תחול התחממות. קיים חשש לשיטפונות וצפוי זיהום אוויר חריג עקב סופות חול ואובך.