מחדל? שר הביטחון שילם בביט | פרטים חדשים בפרשת הריגול בביתו של גנץ

לאחר שהשב"כ הודה בכשל האבטחתי ולקח אחריות, נחשף כי בני גנץ העסיק את העובד עומרי גורן דרך חברה פרטית ועבד מולו באופן ישיר. חלק מהתשלומים עברו דרך אפליקציית ביט ישירות מגנץ. מסביבתו של שר הביטחון נמסר: "הכל נעשה כחוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/11/21 08:08 טו בכסלו התשפב

שר הביטחון שילם בביט | פרטים חדשים בפרשת הריגול בביתו של גנץ
בני גנץ ביום ההוקרה לפצועי צה"ל, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

פרשת המרגל בביתו של שר הביטחון מסרבת לרדת מהכותרות. העסקתו של עומרי גורן בביתו של בני גנץ נעשתה באופן פרטי של גנץ ורעייתו רויטל במשך תקופה לא קצרה, עוד לפני שגנץ הפך לאישיות מאובטחת.

לאותו עובד, מנקה, הגיעו גנץ ורעייתו דרך מכרים. גורן, נחשד שיצר קשר בעצמו לקבוצת ההאקרים Black Shadow, המזוהה עם איראן, כדי לשתול תולעת במחשבו של גנץ ופנה אל קבוצת ההאקרים בעזרת הטלגרם. גורן הציע להדליף מידע מהבית ואף הציע כי תועבר לו "תולעת מחשב", אותה ישתול במחשבו של השר.

אחרי חשיפת הפרשה, תחקיר- 'כאן 11' חושף כי החשוד בריגול עבד עם אשתו, כפעמיים בשבוע בממוצע בבית משפחת גנץ. גורן ואשתו הקימו חברת ניקיון שהם העובדים בה, וגנץ שילם להם אישית. כאשר היו תשלומים שבוצעו באמצעות הביט.

מסביבתו של גנץ הבהירו כי הכל נעשה כחוק - תשלומים תמורת קבלות והקפדה על הכללים.

לגורן בן ה-37 מלוד, עבר פלילי עשיר בין השאר בגין אירועי גניבה ושוד. "בתהליך שבוצע היה כשל בעבודת הפרט, שהיה צריך להיות מאותר עוד קודם לכן ולא לאפשר לאדם כזה לעבוד בסביבתו הקרובה של שר הביטחון", אמרו בשב"כ .

על פי הפרסום, הגורמים ציינו כי לאור המחדל מתבצעת בחינה מחדש של תהליכי האבחון הביטחוני סביב בעלי תפקידים הקרובים לאישים מאובטחים. עוד מסרו הגורמים כי כבר הופקו לקחים לביצוע. על הפרק: גיבוש נוהלים חדשים ושיטת עבודה חדשה.