משרד החינוך: הלימודים נפתחו כסדרם | 2,500 עובדי הוראה שוהים בבידוד

שני מיליון תלמידים חזרו אל מוסדות הלימוד לאחר חופשת החנוכה | משרד החינוך עדכן כי הלימודים נפתחו כסדרם וללא תקלות מיוחדות, אך בפועל אלפי מורים שוהים בבידוד בשל חזרתם מחו"ל: "ניתן מענה באמצעות ממלאי מקום"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/12/21 13:21 ג בטבת התשפב

משרד החינוך: הלימודים נפתחו כסדרם | 2,500 עובדי הוראה שוהים בבידוד
בית ספר באפרת. אילוסטרציה, צילום: Gershon Elinson/Flash90

כשני מיליון תלמידים חזרו הבוקר (ג') לבתי הספר והגנים. משרד החינוך עדכן כי הלימודים נפתחו הבוקר כסדרם וללא תקלות מיוחדות. למרות ההודעה, היום ומחר צפויים שיבושים בבתי ספר רבים על רקע היעדרותם של כ-2,500 אנשי הוראה שוהים בבידוד לאחר ששבו מחו"ל.

לקראת חידוש הלימודים ערך מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק, יחד עם מנהלי המחוזות מיפוי מקיף אודות המחסור במורים ובגננות, ובהתאם לתמונת המצב, הם נתנו מענים ממוקדים בכל עיר ויישוב. 

אתמול, סיכמה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, עם הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן, כי המורים והגננות אשר נכנסו לבידוד בשל חזרתם מחו"ל, יוכלו לקבל שכר, ולהשלים את השעות החסרות בימים החופשיים שלהם. כאמור, מדובר בכ-2,500 עובדי הוראה שמצויים היום ובימים הבאים בבידוד. במסגרת השלמת השעות, תינתן למנהלים גמישות בניהול השעות בתוך מערכת בית הספר. 

במשרד החינוך התייחסו להיעדרותם של אלפי המורים ולשיבושים: "לעובדי ההוראה שבבידוד ניתן מענה באמצעות ממלאי מקום או באמצעות מענים בית ספריים". ב-ynet פורסם כי מנהלים רבים אמרו כי כתוצאה מחובת הבידוד הם ייאלצו לשחרר את התלמידים מוקדם מהרגיל.

מתוך כ-900 אלף בדיקות שחולקו, במשרד החינוך, התקבלו כ-500 אלף אישורים מקוונים של בדיקות האנטיגן הביתיות. יש הורים שבחרו שלא להזין את אישור הבדיקה באינטרנט אלא להביא אותו לבית הספר. בפועל, מדובר בשיעור נמוך מאוד של בדיקות קורונה שיצאו חיוביות.

הורים רבים התלוננו על הבדיקות שחולקו להם. הורים סיפרו כי לא קיבלו את המבחנה שאמורה להיות בכל ערכה. יש ערכות שהגיעו בלי התמיסה, בלי מטוש או בלי הוראות כיצד לבצע את הבדיקה. 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן