גנץ על שיחות הגרעין: "חייב להיות מחיר שיתבטא בסנקציות כלכליות"

שר הביטחון התייחס לחידוש שיחות הגרעין בין איראן למעצמות ואמר כי "איננו פותרים את עצמנו, מדינת ישראל חזקה ועצמאית, מלהגן על עצמנו במו ידינו ולהחליט שכך צריך  לעשות"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 30/11/21 08:07 כו בכסלו התשפב

גנץ על שיחות הגרעין: "חייב להיות מחיר שיתבטא בסנקציות כלכליות"
איראן, צילום: shutterstock

שיחות הגרעין בין איראן לבין המעצמות התחדשו השבוע בווינה שבאוסטריה, ושר הביטחון בני גנץ התייחס לכך בנאום שנשא אתמול (ב') בטקס שנערך סמוך לצומת ליקית לרגל חתימת ההסכם על הקריה המודיעינית של צה"ל בנגב. 

"העם האיראני אינו האויב שלנו, אזרחי איראן הנאנקים בימים אלו תחת מחסור חמור של מים, חשמל ופרנסה, הם קורבן של משטר ששם את שאיפתו להיות הגמון קיצוני בעולם על חשבונם. חיים כאלו אינם גזירת גורל. לשותפנו אני אומר, חייב להיות מחיר שיתבטא בסנקציות כלכליות ופעולות צבאיות בכדי שהאיראנים יעצרו את המירוץ הגרעיני". 

עוד הוסיף כי, "איננו מתנגדים לשיחות, אך אסור לתת יד למריחות. איננו מתעלמים מהצורך הבינלאומי להגיע לפתרון מול האיראנים, אך איננו פותרים את עצמנו, מדינת ישראל חזקה ועצמאית, מלהגן על עצמנו במו ידינו ולהחליט שכך צריך  לעשות". 

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס אתמול (ב')) לחידוש שיחות הגרעין,  והדגיש בדבריו את הרצון הברור של איראן להשמדת מדינת ישראל: "איראן לא מסתירה את כוונותיה. לפני ימים אחדים, הפיקוד הבכיר של הכוחות המזוינים של איראן הכריז, ואני מצטט: 'לא נסוג מהשמדת ישראל, אפילו לא מילימטר אחד'. רק השבוע המשטר האיראני ירה בבני עמו שלו ברחובות אספהאן כיוון שהעזו למחות על מחסור המים במדינתם. כן, הם ירו באזרחים שלהם כיוון שהיו צמאים. משטר רצחני שכזה אין לתגמל".