יאכלס 12,000 חיילים: נחתם הסכם הקמת הקריה המודיעינית של צה"ל בנגב

משרד הביטחון וחברת 'שיכון ובינוי' חתמו על ההסכם להקמת קריית המודיעין של צה"ל בנגב. האכלוס צפוי להסתיים בשנת 2028. בני גנץ: "ההסכם עליו חתמנו הוא עוד הוכחה לכך שצה"ל הוא חלק בלתי נפרד מהעם, בונה אותו ונבנה ממנו. זהו אתגר גדול והזדמנות גדולה למדינה, לחברה ולצה"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/21 18:13 כה בכסלו התשפב

יאכלס 12,000 חיילים: נחתם הסכם הקמת הקריה המודיעינית של צה"ל בנגב
הדמיית הבסיס החדש בנגב, צילום: שיכון ובינוי

משרד הביטחון וחברת 'שיכון ובינוי' חתמו היום (ב') על ההסכם להקמת קריית המודיעין של צה"ל בנגב. על פי ההסכם, חברת שיכון ובינוי תתכנן, תממן, תקים ותפעיל את קריית המודיעין שתוקם בצומת ליקית. הקריה תאכלס כ-12,000 חיילים וקצינים מיחידות איסוף, מודיעין, סייבר וטכנולוגיה, וכן את יחידות המטה של אגף המודיעין. האכלוס צפוי להסתיים בשנת 2028.


קריית המודיעין תוקם על שטח של כ-2,500 דונם, מתוכם כ- 450 אלף מ"ר בנוי. בקריה צפויים לשרת למעלה מ- 12,000 אנשי קבע וחיילים בסדיר, והיא תקלוט את יחידות האיסוף, המודיעין, הסייבר והטכנולוגיה, וכן את מטה אגף המודיעין ומערך ההדרכה שלו, הפרוסים היום באזורי ביקוש בגוש דן ובבסיס המרכזי בגלילות. כחלק מהמעבר, ישנה מחויבות בין כלל הגופים ליצירת פתרון תחבורתי מהיר מהמרכז לדרום עד לאכלוס הבסיסים.
 

"צה"ל היה וממשיך להיות חלוץ בהפרחת הנגב ובחיזוק החברה הישראלית. ההסכם עליו חתמנו הוא עוד הוכחה לכך שצה"ל הוא חלק בלתי נפרד מהעם, בונה אותו ונבנה ממנו. זהו אתגר גדול והזדמנות גדולה למדינה, לחברה ולצה"ל". אמר שר הביטחון בני גנץ והוסיף: "התנאים בבסיס שנבנה כאן, והאמצעים שיושקעו בו מבחינת התשתית – ישדרגו את יכולות אמ"ן. ובנוסף, המעטפת שתכלול גם שיפור משמעותי של התחבורה ממרכז הארץ לדרום, וגם סיוע למשפחות שיבחרו לעבור לכאן בסבסוד מגורים ובפתרונות תעסוקתיים, ישדרגו את הדרום כולו. זה מיזם בקנה מידה לאומי, ולכן הממשלה כולה נרתמה לכך, בהחלטת ממשלה נרחבת שעברה לפני כשבועיים. ביחד עם ראשי הרשויות ובהובלת משרד הביטחון וצה"ל, אין לי ספק שאנחנו זורעים היום את היכולת לייצר מודיעין טוב יותר, מדינה חזקה יותר וכלכלה טובה יותר בעתיד".

חתימת ההסכם

חתימת ההסכם צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי אמר בנאומו: "היום אנחנו משלימים חלק נוסף במימוש החזון הלאומי והחזון של צה"ל לפיתוח הנגב. אנחנו רואים בכך הזדמנות כפולה - לשיפור היכולות של צה"ל ולחיזוק הנגב. בעשור האחרון צה"ל האיץ את מעבר יחידותיו לדרום, כיום שליש ממשרתי צה"ל משרתים בנגב ובעתיד יצטרפו אליהם יחידות נוספות. המעבר דרומה חשוב ביותר ואיכות המודיעין של מדינת ישראל, גם היא חשובה ביותר, ולכן העיקרון שצריך להוביל הוא פיתוח הנגב לצד טיפוח האנשים המשרתים בנגב."

 ״אני מבקש להודות לשר הביטחון בני גנץ, על קבלת ההחלטה לצאת כבר לדרך עם הקמת קריית המודיעין. זהו יום היסטורי בו קבעה מדינת ישראל שהנגב יהפוך למרכז בינלאומי של ידע, טכנולוגיה וחדשנות." אמר ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' והוסיף: "החתימה היום עם ׳שיכון ובינוי׳ על הקמת הקריה היא מימוש חזון בן גוריון. הנגב הוא משימה לאומית וצריך לפעול כדי שיהיה איזור הביקוש הבא של ישראל. הוא צריך לבטא את החלום הישראלי החדש. אסור לעצור, אנחנו בשעת מבחן, כעת חייבת המדינה לגבש תוכנית עשור כלכלית-חברתית, שתיתן מענה אזרחי רחב ואיכותי, שתכלול: השקעה בתשתיות התחבורה, בשירותי הבריאות, בעוגני התעסוקה, בחינוך, בתרבות והפנאי, במשילות ובביטחון האישי. האתגר ניצב בפנינו ואנו נוכל לו!״.

צילום: שיכון ובינוי

צילום: שיכון ובינוי

הקמת קריית המודיעין, שאותה מובילים מנהל המעבר דרומה במשרד הביטחון ואגף המודיעין בצה"ל, היא אבן הדרך המרכזית בתוכנית הלאומית להעברת מחנות צה"ל דרומה. זהו גם המכרז הגדול והמורכב ביותר מבין חמשת הפרויקטים של המעבר דרומה: קריית ההדרכה של צה"ל והעברת בח"א 27 לנבטים הושלמו לפני מספר שנים, קריית התקשוב הדיגיטלית מוקמת בימים אלה בבאר שבע, המרה"ס - מרכז ההספקה הדרומי - מוקם בימים אלו ליד משמר הנגב, וכעת יוצאת לדרך גם קריית המודיעין.