חנוכה בכיפה 87 קילו תפוחי אדמה ו-17 קילו קמח | צפו בלביבה הגדולה בעולם

ג'נט קיסרי, מבית הדיור המוגן "פאלאס מודיעין" טיגנה לביבה בקוטר 1.60 מטרים שמספיקה ל-280 איש, ויצרה את הלביבה הגדולה בעולם: "זו לא הפעם הראשונה שאנחנו שוברים שיאי גינס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/21 08:01 כד בכסלו התשפב

87 קילו תפוחי אדמה ו-17 קילו קמח | צפו בלביבה הגדולה בעולם
ג'נט עם הלביבה הגדולה בעולם, צילום: יהונתן שאול-ישראל היום

בחנוכה נהוג להכין לביבות - מלוחות או מתוקות, וספוגות שמן לזכר הנס. בבית הדיור המוגן "פאלאס מודיעין" החליטו, ביוזמת אחת הדיירות, ללכת רחוק יותר - וליצור את הלביבה הגדולה בעולם.

ג'נט קיסרי (75), יוזמת מבצע הלביבה מספרת כי: "זו לא הפעם הראשונה שאנחנו שוברים שיאי גינס. ביום העצמאות לפני שנה סרגו דיירות את דגל ישראל הכי גדול בעולם, ובפסח עשינו מגדל של מצות וממרח שוקולד שהיה הכי גבוה בעולם. הפעם הרעיון בא ממני. מדובר במתכון של סבתא שלי, חנה וולקוביץ מפולין, שעובר מדור לדור, ושנעשה בכל שנה אצלי בבית. במקרה הזה כמובן הכפלנו את כמויות החומרים". כך פורסם הבוקר (א') ב"ישראל היום".

(צפו בתהליך הכנת הלביבה).

מה מכיל המתכון של הלביבה הגדולה בעולם?

הנהלת בית הדיור המוגן שיתפה פעולה, ג'נט סיפקה מתכון ישן של סבתה, והלביבה יצאה לדרך באמצע השבוע שעבר בעזרת השף הביתי גלעד ארסלן. 87 ק"ג תפוחי אדמה, 60 ביצים, 17 ק"ג קמח, 300 גרם מלח ו-300 גרם פלפל שחור יצרו יחד את הלביבה הגדולה בעולם - בקוטר 1.60 מ'. ג'נט צוחקת: "אני כמו דרדס ליד הדבר הזה. לקח שש שעות להכין את הלביבה".

ומה עשו עם הלביבה לאחר הכנתה? ובכן, המתכון של סבתא מצריך אנלוגיה מתאימה היישר מספר הילדים של שירי צוק: סבתא טיגנה לביבה, לביבה חמה ומלוחה. למי נתנה? לדיירות שהשתתפו בהכנה, לצוות, לשוהים במחלקה הסיעודית, ואפילו ללוחמים במעבר מכבים בסמוך למודיעין. 

ג'נט בחיוך אומרת בחיוך: "זה סוג של נס חנוכה שלביבה אחת הספיקה ל־280 בני אדם. כל הכבוד לצוות שהלך עם השיגעונות שלי".

צילום: יהונתן שאול-ישראל היום

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן