אחרי שהחרים את ההצבעה על אישור הסכמי אברהם: יעלון מסתער על משרה נחשקת באמירויות

אחרי שורת בכירים במערכת הביטחון שכבר הצטרפו לעולם העסקי, שחקן חדש בתחום: משה בוגי יעלון ישמש כיושב ראש קרן ההון סיכון סינפטק, קרן חדשה שהוקמה באמירויות. יעלון מסר: "סינפטק תהפוך לסמל של שלום ושיתוף פעולה כלכלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/21 11:00 כ בכסלו התשפב

אחרי שהחרים את ההצבעה על אישור הסכמי אברהם: יעלון מסתער על משרה נחשקת באמירויות
משה יעלון, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בכירי מערכת הביטחון בדימוס לא שוקטים על שמריהם: היום מתפרסם כי משה בוגי יעלון, מי שמילא שורת תפקידים בצה"ל ובממשלה, מצטרף לקרן הון סיכון באמירויות. יעלון היה הרמטכ"ל, שר הביטחון והמשנה לראש הממשלה.

הקרן נקראת סינפטק והיא הוקמה על ידי קבוצת אבנון ושותפים נוספים מאזור המפרץ. היא מתכננת להשקיע עשרות מיליוני דולרים בכ-20 חברות סטארטאפ צעירות, רובן בתחומים כמו ביטחון המולדת, אבטחת סייבר, פינטק וביטוח.

לא אשתתף בהצבעה על ההסכם

לפני אישור הסכמי אברהם בממשלה תקף אותם יעלון, אז יו"ר מפלגת תלם וחבר כנסת מטעם יש עתיד, ואף החרים את ההצבעה. יעלון אמר טרם ההצבעה : "איך אפשר להביא להצבעה במליאת הכנסת הסכם שלום, חשוב ומבורך ככל שיהיה, מבלי לתת אפשרות לחברי הכנסת, נציגי הריבון להכיר את תכולתו? ביטחון ישראל אינו עסק פרטי של נתניה. לפיכך, לא אשתתף בהצבעה על ההסכם כפי שהוא מובא היום למליאת הכנסת".

נביא את הטכנולוגיה המתקדמת שלנו למדינות המפרץ

יעלון מסר: "הסכמי אברהם פתחו לישראל ולאיחוד האמירויות את השער לשיתופי פעולה אסטרטגיים שישפיעו על שתי המדינות לשנים רבות. במסגרת שיתוף הפעולה שניצור בסינפטק, אנו נביא את הרוח של הסטרטאפ ניישן והטכנולוגיות המתקדמות ביותר שיש לנו להציע למדינות המפרץ. במרכז החדשנות שנקים באיחוד האמירויות, נאפשר לחברות טכנולוגיה ישראליות לגייס משקיעים אסטרטגיים ולפתח את המוצר שלהן בהתאם לדרישות השוק, תוך שיתוף פעולה עם הלקוחות העתידיים שלהם במפרץ".

הוא הוסיף כי "אנו מאמינים שתוך זמן קצר, סינפטק תהפוך לסמל של שלום ושיתוף פעולה כלכלי בין ישראל ואיחוד האמירויות". רק אתמול התבשרנו על מכירת החברה של ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, ונראה כי בכירי מערכת הביטחון עושים חיל גם בעולם העסקי.