רכב בלי הגה ודוושות | אפל בפריצת דרך יוצאת דופן

מקורות בחברת אפל דיווחו על התפתחות יוצאת דופן בפיתוח הרכבים ללא נהג של החברה, על פי הפרסום הושגה פריצת יוצאת דרך בפיתוח המעבד של אפל לנהיגה אוטומטית. המשמעות: בשנת 2025 נזכה לראות מכונית אוטונומית של החברה

חדשות כיפה ינאי קאפח, חדשות כיפה 19/11/21 13:06 טו בכסלו התשפב

רכב בלי הגה ודוושות  | אפל בפריצת דרך יוצאת דופן
רכב העתיד של אפל, צילום: shutterstock

חברת אפל מאיצה את פיתוח המכונית החשמלית שלה, הכיוון המרכזי שאליו הולכים בחברה הוא נהיגה אוטומטית של המכונית. לדברי מקורות בחברה, לאחרונה הושגה פריצת דרך חסרת תקדים בפיתוח המעבד של אפל ליישומי נהיגה אוטונומית, מה שהביא את מנהל פרויקט פיתוח הרכב בחברה, קווין לינץ', לקדם את לו"ז ההשקה המתוכנן מהשנים האחרונות של העשור (בין 2026-2028) ל-2025.

בשנים האחרונות, צוות פיתוח המכוניות של אפל התמקד בשני כיוונים: מכונית שתנהג בכבישים עם אפשרויות נהיגה אוטונומית מוגבלות לדברים מסוימים בלבד, ומכונית נוספת שתהיה בעלת שליטה אוטונומית מלאה ללא התערבות יד אדם. סגן הנשיא של החברה, קווין לינץ' דוחף לכך שכבר בהוצאה הראשונה של המכונית של אפל לשוק תהיה הגרסה האוטונומית מוכנה לשימוש. בגרסה זו הנוסעים יושבים על כורסאות עם מסכי מגע במרכז הרכב.

מניית אפל עלתה ב-2.4% מאז החלו הדיווחים על האצת הפיתוח של המכונית החשמלית. מדובר בשינוי האחרון במאמץ פיתוח המכוניות - המכונה "פרויקט טיטאן".