במאות אלפי שקלים: הרב סתיו תובע את רב העיר נשר

רב היישוב שוהם תובע את הרב יצחק הלוי, לאחר שהאחרון תקף אותו במסגרת המאבקים נגד רפורמת הכשרות, "אנחנו מכירים לצערנו אנשים שמחזיקים ברבנות והם קרובים לרפורמים", אמר אז. התביעה:"רב עיר בישראל מוביל קמפיין להשחרת דמותו של הרב סתיו ולהצגתו כפורק עול תורה ומצוות"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 18/11/21 08:11 יד בכסלו התשפב

במאות אלפי שקלים: הרב סתיו תובע את רב העיר נשר
הרב דוד סתיו, צילום: Yossi Zeliger/Flash 90

יו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו, הגיש לבית המשפט תביעה נגד רבה של העיר נשר, הרב יצחק לוי, בגין לשון הרע ופגיעה בשמו הטוב. זאת בעקבות התבטאויותיו נגד הרב סתיו באמצעי התקשורת סביב העיסוק בקידום רפורמת הכשרות. סכום התביעה עומד על 292,644 שקלים. 

עורך דינו של הרב סתיו, אסף בנמלך: "רב עיר בישראל מוביל קמפיין להשחרת דמותו של הרב סתיו ולהצגתו כפורק עול תורה ומצוות, מתיר איסורים חמורים, והכל תוך לעג וביזוי והשמטה מכוונת של התואר 'רב' משמו", עוד הוסיף כי, "מסע הסתה זה מופנה כלפי הרב סתיו אך ורק בגלל עמדותיו הציבוריות וזיהויו כאיום על ההגמוניה החרדית ברבנות הראשית".

הרב לוי, העומד בראש מערך הכשרות של הרבנות: "בשר כשר בהשגחת הרבנות הוא בשר טרף"

"הפגיעה ברב סתיו אינה רק פגיעה בו כי אם פגיעה בציבור גדול התומך ומאמין בדרכו ובהשקפותיו. יש צורך במסר ברור מאת בית המשפט כלפי תת תרבות ההכפשה, ההשמצה וההסתה הפושה במקומותינו".

כזכור, בקיץ האחרון, במסגרת המאבק נגד רפורמת הכשרות שיזם השר לשירותי דת מתן כהנא, רב העיר נשר העניק ראיון לאתר כיכר השבת, שם סיפר כי השר כהנא סירב להיפגש איתו בזמן שביקר בעיר נשר."אני מכיר רבני עיר שיצאו בשאלה, הרב אמסלם שמרן כתב עליו שצריך להתרחק מדעותיו המסוכנות, ויש את הרב סתיו שמרן אמר עליו שהוא מסוכן ליהדות".

רב העיר הוסיף לתקוף את הרב סתיו וארגון בית הלל: "יש עוד רבנים שיש להם רבנות זה רבנים שמתירים טבילה באמבטיה, בניגוד למועצת הרבנות. זה לא רפורמה בכשרות זאת כשרות רפורמית. אנחנו מכירים לצערנו אנשים שמחזיקים ברבנות והם קרובים לרפורמים, והם עוד טוענים שהם מחזקים את הרבנות".

ימים ספורים לאחר פרסום הראיון, התברר כי הרב לוי, שעומד בראש מערך הכשרות של הרבנות והתנגד לרפורמת הכשרות (לבסוף אושרה בחוק ההסדרים), מתנגד לרפורמת הכשרות תקף את ההכשר של הרבנות בשיעור שהעביר.

בשיעור שהעביר הרב לוי לפני שנתיים בנושא כשרות מראה כי הרב שיוצא להגנת הרבנות מתנגד בעצמו להכשר. הרב הלוי אמר על בשר בהכשר הרבנות: "צריך לדעת בשר כשר בהשגחת הרבנות הוא בשר טרף. כשר זה בלשון סגי נהור. יש מי שחושב שחלק זה למחמירים, לא רבותי, בשר חלק זה חמור מאוד ואסור לנו בשום אופן להקל ולאכול בשר כשר".


להורדת הקובץ

(כתב התביעה המלא)