הרב אברהם סתיו: "לא ראוי שצבא שמכיל כל רגישות אחרת ידרוס דווקא את זו ההלכתית"

הרב סתיו התייחס לפקודה שקיבלו חיילים בפלוגת בני"ש במחנה 80 להשתתף בטקס שבו ישירו זמרות: "אולי פקודה חוקית אבל היא מאד לא חכמה וגם לא כל כך מוסרית"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 08/04/21 10:59 כו בניסן התשפא

הרב אברהם סתיו: "לא ראוי שצבא שמכיל כל רגישות אחרת ידרוס דווקא את זו ההלכתית"
חיילים דתיים. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

הרב אברהם סתיו ביקר את התנהלות צה"ל לאחר שנודע כי חיילים בפלוגת בני"ש במחנה 80 קיבלו פקודה להשתתף בטקס שבו ישירו זמרות. בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו, השווה הרב סתיו בין הפקודה לחיילים דתיים לבין "מפקד פלוגה שהכריח חיילים צמחונים לאכול טונה", ואמר כי פקודה כזו הייתה ודאי יוצרת סערה ברשתות.

"הפקודה המחייבת חיילים להשתתף בטקס הכולל שירת נשים היא אולי פקודה חוקית אבל היא מאד לא חכמה וגם לא כל כך מוסרית, ואני מאד מבין את מי שינסו להתחכם איתה", אמר הרב סתיו.

הרב סתיו ביקר את החלטת הצבא בעניין: "נכון, ההחלטה של הצבא נתלית בפסיקה של הרב הצבאי הראשי שמותר להיות נוכח בהופעה כזו ולהסיח את הדעת מן השירה, ומדובר בפסיקה מקובלת ומבוססת (בכרך החדש של שו"ת אבוא ביתך הקלנו אבי מורי ואני אפילו קצת יותר). אבל זו טעות לחשוב שפסיקת הרבנות הצבאית רלוונטית לעניין. בדיוק כמו שאחראי אגף המזון בצה"ל לא יחליט עבור חייל צמחוני שזה בסדר לאכול דגים; וכמו שאף אחד לא יעלה בדעתו להכריח חייל חרדי לאכול מהיתר המכירה".

עוד הוסיף הרב סתיו: "הרבנות הצבאית יכולה וצריכה להכתיב את ההתנהלות של הצבא בהקשרים הלכתײַם, אבל אין משמעות מחייבת לפסקי-ההלכה שלה בנוגע לחייל הפרטי, הנאמן לרבותיו ולאורח החיים שבחר לעצמו. כל עוד העמדה הנגדית, זו שנמנעת כליל משמיעה של שירת נשים, היא עמדה רווחת, לא איזה שיגעון של מישהו שמנסה לעשות דווקא, לא ראוי שצבא שמסוגל להכיל כל רגישות אחרת ידרוס דווקא את זו ההלכתית".