הרב יצחק יוסף נגד מתן כהנא: "הטייס הזה בא וממשיך לעופף באוויר"

הראשון לציון הרב יצחק יוסף יצא במתקפה חריפה אמש כנגד השר לשירותי דת, מתן כהנא, בעקבות אישור רפורמת הכשרות בשבוע שעבר | "שר הדתות עושה הכל כדי למצוא חן בעיני דוד סתיו, זה שמרן אמר עליו שאין בו יראת שמיים" | כהנא: "אמשיך לכבד את הרב יצחק יוסף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/21 08:06 י בכסלו התשפב

הרב יצחק יוסף נגד מתן כהנא: "הטייס הזה בא וממשיך לעופף באוויר"
הרב יצחק יוסף, צילום: Yaakov Cohen/Flash90

הראשון לציון הרב יצחק יוסף יצא במתקפה חריפה אמש כנגד השר לשירותי דת, מתן כהנא, בעקבות אישור רפורמת הכשרות בשבוע שעבר. את הדברים מסר בשיעורו השבועי במוצאי שבת, בשיחה חשף שהרב דוד לאו מתחרט על הפגישות עם השר.

כזכור מאז כניסתו לתפקיד של כהנא ותחילת רפורמת הכשרות שלו,  מסרב הרב יוסף לדבר עם השר. "הפרצה הזו שעושים שכל רב שירצה לתת כשרות כל זה עושה שר הדתות כדי למצוא חן בעיני דוד סתיו, זה שמרן אמר עליו שאין בו יראת שמיים" פתח הרב יוסף והמשיך בהתייחסות על רפורמת הכשרות והכשר לצוהר "הוא (כהנא) עושה הכל למצוא חן בעיניו כדי שיהיה לו הכשר של רבני צוהר. מי יודע איזה חורבן זה יביא".

"הרבנות כל כך מסרה את הנפש לדבר הזה" אמר הרב בשיעורו על מצב הכשרות בארץ והתייחס למאבק של כהנא ברנים הראשיים: "ואז הטייס הזה בא וממשיך לטוס ולעופף באוויר ועושה דברים. איזה חוצפה ואיזה חוסר דרך ארץ. לא ראינו שעושים דברים נגד הרבנים הראשיים".

לסיום שיתף הרב יוסף על החרטות שקיימות אצל הרב דוד לאו מקבילו: "גם עמיתי האשכנזי גם הוא מתנגד בדבר הזה הוא נפגש איתו והוא מתחרט, הוא טעה בשבילו, הוא חשב יכול להשפיע עליו. אבל אי אפשר להשפיע כי הוא בא עם אג'נדה".

השר לשירותי דת הגיב על הפרסום וכתב: "צר לי שהראשון לציון הרב יצחק יוסף שליט"א בחר להתבטא באופן כזה כלפי. הרב יוסף הוא גדול תורה ולכן תמיד אמשיך לכבד את כת"ר".

ארגוו קולך, הגיב אף הוא על הדברים "דבריו המקטינים והמזלזלים של הרב יצחק יוסף ביחס למשגיחות כשרות מצערים מאוד, חבל שהרב לא מכיר באפשרות של נשים משגיחות כשרות, בעיקר כשההלכה בהחלט כן מכירה בכך ולא אסרה מעולם על נשים לשמש בתפקיד. לשמחתנו נשים שלמדו הלכות כשרות כבר מתפקדות כמשגיחות בהצלחה ולשביעות רצונם של בעלי המסעדות המדווחים על רצינות ויסודיות שלא נראו קודם.מה שדי מתבקש בהתייחס לכך שנשים הן "משגיחות הכשרות" של הבית היהודי לאורך כל הדורות"