"עוצרים עכשיו הכל": הרב אברהם סתיו עונה לרב יצחק יוסף

הרב אברהם סתיו מגיב לדבריו של הרב יצחק יוסף, לאחר שהעלה מחדש את ההתבטאויות של הרב עובדיה נגד הרב דוד סתיו. הוא לא מתעכב על התוכן אלא על הסגנון ומשווה את התקופה לתקופת קדם פרוץ מגיפת תלמידי רבי עקיבא

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/21 21:29 י בכסלו התשפב

"עוצרים עכשיו הכל": הרב אברהם סתיו עונה לרב יצחק יוסף
הרב אברהם סתיו, צילום: מרים צחי

הראשון לציון הרב יצחק יוסף יצא במתקפה חריפה אמש כנגד השר לשירותי דת, מתן כהנא, בעקבות אישור רפורמת הכשרות בשבוע שעבר, ואמר: "שר הדתות עושה הכל כדי למצוא חן בעיני דוד סתיו, זה שמרן אמר עליו שאין בו יראת שמיים". הרב יוסף המשיך ואמר כי תמיד אביו כיבד ואף פעם לא יצא כך כנגד רב עיר, דבר שרק הרב סתיו "זכה" לו.

היום (א') מגיב בפוסט בפייסבוק בנו של הרב דוד סתיו, הרב אברהם סתיו. הוא מתייחס בעיקר לסגנונם של הדברים: "זה מהותי מבחינתנו. וחשוב לי לומר את זה בצורה מאד ברורה. כי כל פעם שאני, או מי מן המגזר, אומר משהו על הסגנון וצורת השיח יהיה מי שיאמר שאנחנו מתמקדים בטפל. אבל בעיניי זה לא טפל".

"אם מדובר ברב יצחק יוסף, שהחליט לחגוג בדרשה האחרונה שלו על ההתבטאויות האומללות של אביו זצ"ל כלפי אבא שלי. בכל מקרה כזה אני רוצה לומר שמבחינתי עוצרים עכשיו הכל. שוברים את הכלים ולא משחקים. ובכלל לא מעניין על מה היה הוויכוח כי תבינו, זה לא שולי בעינינו. זה הדבר עצמו".

הוא משווה את הימים הללו לימים אחרים בהיסטוריה של עם ישראל: "הפרטים המדויקים של מתווה הכשרות או של מתווה הכותל הם חשובים מאד, בדיוק כמו ההלכות הספציפיות שנחלקו בהן תלמידי רבי עקיבא רגע לפני שהושמדו במגיפה".

המילים הללו, לדברי הרב סתיו "הן אלו שעשויות להותיר בסוף הקרב חברה שכבר לא מוצאת מה מחבר אותה", גם אם נצליח להתפשר על מתווה כזה או אחר. "איך הולך המדרש הזה שאבא שלי כל כך אוהב לצטט? 'חבור עצבים אפרים הנח לו' - כשישראל מתחברים, אפילו לעבודה זרה, אין הקדוש ברוך הוא מזיק להם, אבל משחלק לבם - עתה יאשמו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן