אחרי האישור: מבצע החיסונים לילדים יחל בשבוע הבא

ארבעה ימים לאחר שאושרו, חיסוני הילדים יגיעו ארצה כבר בימים הקרובים ובשבוע הבא יחל המבצע. 73 מומחים תמכו בהמלצה גורפת לחסן, מול שניים בלבד שהתנגדו

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/21 19:46 י בכסלו התשפב

אחרי האישור: מבצע החיסונים לילדים יחל בשבוע הבא
צילום: shutterstock

משרד הבריאות לא מבזבז זמן ועל פי ההערכות, כבר בשבוע הבא יחל ברחבי הארץ מבצע החיסונים לילדים בגילי 11-5. החיסונים היעודיים צפויים להגיע בימים הקרובים והם יהיו של חברת פייזר. החיסונים יתבצעו דרך קופות החולים, בדיוק כמו החיסונים למבוגרים ובני נוער.

בסוף החודש שעבר אישר ה-FDA את מתן חיסוני הקורונה לילדים, זאת לאחר שחברת פייזר השלימה את המחקר שנערך בקרב 2,258 ילדים, כאשר הם קיבלו רק שליש מהמנה המותרת למבוגרים. פורום המומחים של משרד הבריאות סיים ביום רביעי שעבר את הדיונים בנושא וקבע כי יש להמליץ לחסן את הילדים בישראל. 

יו"ר הצוות לטיפול במגיפות, ד"ר בועז לב, הציג במסיבת העיתונאים של משרד הבריאות את תוצאות ההצבעה שנערכה בדלתיים סגורות, מהן עולה כי 73 מומחים תמכו על המלצה גורפת, מול שניים בלבד שהתנגדו. לגבי השאלה האם להמליץ או לאפשר להורים לחסן את ילדיהם, 68 תמכו מול 6 מתנגדים.

למרות ההמלצות החד משמעיות עדיין נשמעים קולות שמביעים חשש מהחיסון לילדים, ומשרד הבריאות יצטרך להיות עם יד על הדופק בכל הנוגע לשיעורי ההתחסנות. הבוקר (א') בישיבת הממשלה דנו השרים בין היתר בתקנות החינוך והרחבת מתווה הכיתה הירוקה. הדיון עלה לטונים גבוהים וההצבעה לא התקיימה לבסוף.