לא ממהר: איתמר בן גביר על חיסוני הקורונה לילדים

נציגי האופוזיציה יוזמים דיון בוועדת הבריאות על ההחלטה לחסן ילדים בגילאי 5 עד 11 נגד קורונה. לטענתם, אסור למהר עם מתן החיסונים לילדים: "במצב החירום הקיים, אין בישראל מצב המצדיק חיסון ילדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/10/21 16:33 כה בחשון התשפב

לא ממהר: איתמר בן גביר על חיסוני הקורונה לילדים
איתמר בן גביר, צילום: Yonatan Sindel\Flash90

חברי הכנסת איתמר בן גביר וגדי יברקן יוזמים דיון בוועדת הבריאות על ההחלטה לחסן ילדים בגילאי 5 עד 11 נגד קורונה. הם מדגישים שצריך לקיים גם דיון בכנסת, וזאת בעקבות פרסום המלצת ארגון הFDA על חיסון ילדים בגילאי 5-11, ולקראת האפשרות המסתמנת של תחילת מבצע חיסונים לילדים אלו בחודש דצמבר הקרוב. 

בהודעה שהוציאו חברי הכנסת נמסר, "במדינת ישראל, פחות מ-1 ל-2500 ילדים מאומתים נזקק לסיוע רפואי, והמידע מראה שגם מתוך המאושפזים שנמצאו חיוביים לקורונה, רבים אושפזו מסיבה שכלל אינה קשורה לקורונה. בנוסף, סקרים סרולוגיים מראים שמספר הילדים שנדבקו (ולא הראו סימני מחלה) הרבה יותר גדול ממה שחשבנו, כך שנראה שהסיכוי למחלה קשה נמוך הרבה יותר".

על פי סקר שפורסם בערוץ 12, פחות ממחצית האוכלוסייה מתכוונים לחסן את ילדיהם. לכן, ביקשו חברי הכנסת בן גביר ויברקן לקיים גם בכנסת דיון מעמיק "כדי לשקול בכובד ראש מתן חיסון לילדים, בשקיפות מלאה", לדבריהם.

בן גביר ציין בעקבות ההחלטה "יש לקיים דיון גם בכנסת, על הצורך בחיסון ילדים מקורונה. על מנת להגיע להחלטה נכונה עבור ילדינו, יש לאזן בין הצורך במניעת הידבקות לבין השמירה על בריאותם הנוכחית והעתידית של ילדינו". 

גדי יברקן הוסיף "הFDA אישר לשימוש בחירום את החיסון לקורונה, במצב החירום הקיים, אין בישראל מצב המצדיק חיסון ילדים בחיסון ניסיוני שתוצאותיו טרם פורסמו לציבור. למען דור העתיד של ישראל חיסון ילדים מחייב אותנו לקיים דיון מעמיק וברגישות רבה ולא בחופזה".

(בן גביר באזכרת הרב כהנא - ארכיון).

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן