בריחת האסירים הביטחוניים: החלו דיוני ועדת הבדיקה

אירוע בריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע הביא את השר בר לב לפתוח בבדיקה מקיפה של התנהלות שב"ס והגורמים המעורבים | ראש אגף תכנון ולוגיסטיקה בשירות בתי הסוהר הגיע להעיד

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/11/21 11:42 ז בכסלו התשפב

בריחת האסירים הביטחוניים: החלו דיוני ועדת הבדיקה
ועדת הבדיקה הממשלתית לאירוע בריחת האסירים, צילום: לע"מ

החלו דיוני ועדת הבדיקה הממשלתית לאירוע בריחת האסירים הביטחוניים מבית הסוהר גלבוע. בהמשך להחלטתו של השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית לבחינת מכלול הנסיבות והאירועים שהובילו להימלטות ששת האסירים הביטחוניים מבית הסוהר "גלבוע" בליל יום שני, ה-6 בספטמבר, הבוקר (ה') החלה הוועדה בדיוניה. 

בפתח דיוניה מעיד בפני הוועדה גונדר חזי מרקוביץ, ראש אגף תכנון ולוגיסטיקה בשירות בתי הסוהר. עדות רקע זו עוסקת במבנה שירות בתי הסוהר וסמכויותיו. העדות מגיעה על רקע כשלי תכנון חמורים שהתגלו בבית הכלא גלבוע עם בריחת ששת האסירים. 

כזכור, שירות בתי הסוהר ומשרד הביטחון סיכמו לאחרונה על פרויקט משותף למיגון מיידי של כלא גלבוע בהיקף של כ-8 מיליון ש"ח. מיד לאחר אירוע הבריחה הקים שירות בתי-הסוהר צוות מומחים המורכב ממהנדסי אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון ומומחים מיחידות מיוחדות של צה"ל שהחלו באיתור נקודות תורפה במבנה ובתשתיות המתקן.

על בסיס הממצאים הוחלט לצאת למבצע חיזוק ועיבוי תשתיות הכלא המבוסס על המלצות והניסיון הרב שהצטבר בתחום הבינוי והתת קרקע בצבא. בהודעה משותפת למשרד הביטחון ושירות בתי הסוהר נכתב כי הפרויקט יכלול את ביטון התאים ושיפור מיגונם על מנת למנוע בריחה בעתיד.

בימים הקרובים יושלם הליך המיפוי ההנדסי בכלא ולאחריהן יחל אגף ההנדסה והבינוי בעבודות המיגון. מדובר בפרויקט בעל חשיבות רבה, המשלב את ניסיון גורמי המקצוע מהארגונים השונים לשם הגברת אבטחת המתקן והבאתו לסטנדרטים הנדרשים בשירות בתי-הסוהר למניעת בריחות או פגיעות מבניות אחרות בעתיד.


(בריחת אסירים בכלא גלבוע).