דורש פוך וכריות: זכריא זביידי עותר לבג"ץ

המחבל זכריא זביידי, שנמלט מכלא גלבוע, עתר היום (א') לבג"ץ בדרישה לשפר את תנאי כליאתו. זביידי טוען להגנתו כי התנהגותו הייתה "ללא דופי" וכי לא הוא יזם את הבריחה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/21 11:36 יח בחשון התשפב

דורש פוך וכריות: זכריא זביידי עותר לבג"ץ
זכרייה זביידי. ארכיון, צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90

האסיר זכריא זביידי שהיה בעברו ראש מפקדת פת"ח בג'נין עתר היום (ראשון) לבג"ץ - בדרישה שיוחזרו לו כל התנאים שנשללו ממנו לאחר שברח ונתפס. בין היתר, דרש זביידי שיותרו לו ביקורי משפחות, אפשרות לרכוש בקנטינת הכלא, להשתמש במוצרים חשמליים ועוד.

עוד דורש זביידי שיותר לו להכניס ביגוד חם לקראת החורף, שמיכת פוך, כריות וכן משקפי ראייה "הנחוצים לו מאוד". בעתירה נטען כי "כל המאמצים בנושא עד כה עלו בתוהו, כולל פנייה אל הצלב האדום בעניין, ומשכך דרושה התערבותו של בית המשפט הנכבד". עורך דינו מסר: "מתבקש בית המשפט להורות כי גישה לקנטינה תתאפשר לעותר, ויוחזרו לו ביקורי המשפחות החד חודשיים שנשללו ממנו בשל הקורונה".

זו לא הפעם הראשונה שזביידי עולה לכותרות במאבקו לתנאים. כזכור זביידי קיים שביתת רעב בת ארבעה ימים , ולאחר שהתלונן הוא ואסירים נוספים על תנאי המעצר שלהם ערך השופט דורון פורת ביקור פתע בתאים ולא התרשם כי ישנה בעיה.
וכך הוא כתב: "בית המשפט בחן את תנאי הכליאה ומצא כי מדובר בתנאי כליאה סבירים, תאים נקיים, ולא כפי שנטען בפניו", כתב, "בית המשפט נכנס פיזית לכמה תאי מעצר לפי בחירתו, ותאים אחרים נבחנו מבעד לאשנב המיועד לביקורת. הכניסה לתאים פיזית נעשתה בניגוד להמלצת גורמי שב"ס, שחששו מפגיעה פיזית בבית המשפט, ברם בית המשפט החליט לעשות זאת על מנת לבחון את הטענות מקרוב".