שיתוף פעולה בין בן גביר למשותפת: הקואליציה הובכה פעמיים

פעמיים ביום אחד: אחר שנציג רע"מ הפר משמעת קואליציונית, נציגי הימין מהאופוזיציה נהנו לתמוך בהצעה של איימן עודה להקים בית חולים בסח'נין. הקואליציה הותקלה שוב, כאשר עברה הצעת החוק של הח"כים החרדים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 10/11/21 18:22 ו בכסלו התשפב

שיתוף פעולה בין בן גביר למשותפת: הקואליציה הובכה פעמיים
שמחה באופוזיציה, צילום: נועם מושקוביץ/דני שם טוב דוברות הכנסת

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק העונשין חברי הכנסת יעקב אשר, משה גפני ויצחק פינדרוס. למרות התנגדות הקואליציה, לאחר הצבעה שמית תמכו בהצעה 33 מול 32 מתנגדים, וההצעה תועבר לוועדת הכנסת. על פי ההצעה, יש להרחיב את הגדרת הגזענות בחוק העונשין כך שתכלול גם התייחסות ספציפית לאוכלוסייה החרדית.

מוקדם יותר, ההצעה להקמת בית חולים חדש בסח'נין עברה היום (ד') בקריאה טרומית בכנסת, כאשר חבר הכנסת איימן עודה מהרשימה המשותפת העלה זאת בהצעת חוק פרטית. חבר הכנסת מאזן גנאים הפר משמעת קואליציונית והצביע יחד עם האופוזיציה. גנאים, חבר מפלגת רע"מ, היה בעברו ראש עיריית סח'נין מאז 2008 ועד שנת 2018. ההצעה עברה כאשר 50 חברי כנסת התנגדו מול תמיכה של 51 חברי כנסת. 

מאזן גנאים

מאזן גנאים צילום: Olivier Fitousi/Flash90

בדברי ההסבר לחוק נכתב: "העיר סח'נין והיישובים שבקרבתה מאופיינים בשנים האחרונות בגידול ניכר באוכלוסייתם, גידול שיצר פער בין האוכלוסייה הגדלה ובין שירותי הרפואה הניתנים בעיר ובסביבתה. המרחק מיישובים אלה לבית חולים הוא גדול, מה שגורם לקיפוח חיי אדם בשל זמן ההגעה לבית החולים ובשל הפגיעה באיכות הטיפול הרפואי. כיום, אין ולו בית חולים ממשלתי אחד באף יישוב ערבי". 

שאר חברי האופוזיציה נהנו להביך את הקואליציה ולתמוך בהצעה, כך למשל ניתן לראות את התמיכה של חברות הכנסת גלית דיסטל אטבריאן מהליכוד ואורית סטרוק מהציונות הדתית, גם בן גביר תמך וזכה למחיאות כפיים סוערות. ההצעה עוברת לוועדת הכנסת לפני שתגיע להכנה בקרב הוועדה הרלוונטית ולאחר מכן להצבעה מסודרת במליאת הכנסת. 

איתמר בן גביר בכנסת

איתמר בן גביר בכנסת צילום: נועם מושקוביץ/דני שם טוב דוברות הכנסת

 

"גם המשותפת יודעת להציע הצעות חוק טובות"

יושב ראש עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, אמר בתגובה: "כפי שאמרתי וחזרתי לאורך כל  השנים, אין לי כל בעיה עם ערבים כערבים. הקמת בית חולים בסכנין אינה סותרת את אמונתי, אבל יש לי בעיה עם מי שנלחם במדינת ישראל ועם מי שפועל נגד עם ישראל, אותו אני רוצה לזרוק מכאן. כמו כן יש לי בעיה עם הממשלה הזאת וההצבעה היום מקדמת את סופה".

גם שמחה רוטמן מהציונות הדתית הגיב על ההצבעה, ובמענה לטענתו של חבר הכנסת צבי האוזר בטוויטר כי "כל ״נצחונות״ הליכוד בכנסת הם בהצעות חוק של הרשימה המשותפת, (אל-קָאאִמַה אל-מֻשְתַרַכַּה)" כתב רוטמן, "הצבעת נגד הסדרת ההתיישבות הצעירה בגלל המשמעת הקואליציונית, ומאזן גנאים, חבר כנסת אמיץ שפועל למען הציבור שלו, לא ספר אותך ואת הקואליציה שלך והצביע בעד מה שנכון (כן, גם המשותפת יודעת להציע הצעות חוק טובות), וכל מה שיש לך לעשות זה לנגן על גזענות"? 

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' קשר את ההצבעה לזו הקודמת שעלתה במליאה ועסקה בהסדרת ההתיישבות הצעירה. "מאזן גנאים מרע"מ שבר עכשיו את המשמעת הקואליציונית והצביע בניגוד לעמדת הקואליציה בעד חוק להקמת בית חולים בסכנין, כי זה חשוב לו", כך כתב בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו, "אבל אף אחד מקרב חסרי החוליות בימינה לא חשב לעשות מעשה דומה ולהצביע בעד חוק ההתיישבות הצעירה, כי זה לא חשוב להם. מאה שמונים מעלות שמאלה".