איימן עודה קרא להתקוממות נגד ישראל והתיק נגדו נסגר

"מעולם לא הייתה אכיפה בררנית צבועה מזו": לאחר שבשידור לייב בפייסבוק קרא יושב ראש הרשימה המשותפת ל'מוּקאוומה', התנגדות כנגד ישראל, תלונה הוגשה למשטרה נגד עודה אך התיק נגדו נסגר

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/10/21 15:36 כב בחשון התשפב

איימן עודה קרא להתקוממות נגד ישראל והתיק נגדו נסגר
איימן עודה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת איימן עודה עלה לכותרות לאחר שתקף את חבר הכנסת איתמר בן גביר, שהגיע לבדוק את תנאי אשפוזו של העציר המנהלי ששובת רעב שבועות ארוכים. התקיפה של עודה קיבלה גינויים רבים, ביניהם של יו"ר הכנסת חבר הכנסת מיקי לוי ועיתונאי חדשות 13 ברוך קרא. השבוע מתברר כי התנהגות חריגה אחרת של עודה, הסתיימה ללא ענישה.

כך נשמע עודה בשידור חי בפייסבוק שלו בתאריך 7.6.20: "אמרתי יותר מפעם אחת שסופו של כל כיבוש יקרה רק באמצעות 3 גורמים: הגורם הראשון הוא מוּקאוומה (פעולת התנגדות) של העם הנכבש, הדבר השני הוא דעת הקהל בתוך המדינה המבצעת את הכיבוש והדבר השלישי הוא דעת הקהל הבינלאומית".

הוא מפרט את הרציונל מאחורי סדר הדברים: "הדברים הם לפי הסדר הזה, קודם כל מוּקאוומה של העם הנכבש, וזה משפיע על דעת הקהל בתוך המדינה המבצעת את הכיבוש ועל דעת הקהל הבינלאומית. כך זה מסודר. לדוגמא, בלי המקאוומה הלבנונית, לא היו ארבע אימהות, נשים בשחור והפגנות ענק. הפגנות של 400,000 בתל אביב, לא היו! לכן המאבק של העם הנכבש הוא הגורם הראשון ולאחר מכן דעת הקהל בתוך המדינה המבצעת את הכיבוש ודעת הקהל הבינלאומית".

הדברים נאמרו בזמן שהסיפוח היה על הפרק. כך הוא מתייחס לסוגיה: "לגביי הסיפוח, לכשתהיה איניתפאדה פלסטינית אז נצא לרחובות לא 5,000-10,000 איש, נצא 100,000-200,000 איש, כלומר חשוב לראות מי יורד לשטח".

הסרטון פורסם בדף הפייסבוק של חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה והתרגום של תנועת 'אם תרצו'. לאחר שהדברים פורסמו ועוררו סערה, הוגשה תלונה למשטרת חיפה כנגד עודה. לפני כשבועיים התבשר מגיש התלונה כי התלונה נסגרה, ללא קבלת עילת הסגירה.

שי גליק, מנכ"ל 'בצלמו', מסר: "בעוד את מיכאל בן ארי המשטרה חוקרת שוב ושוב, ונערים שהניפו תמונה חד פעמית בחתונה והמדינה נלחמת ומערערת על זיכויים, חבר כנסת ערבי בכיר מסית שוב ושוב בריש גלי למאות אלפי תומכיו והמשטרה פרקליטות המדינה והיועמ"ש לא עושים כלום. מעולם לא היה אכיפה בררנית צבועה יותר מזה. אנחנו כמובן נערער על ההחלטה, ערעור שכמובן יידחה כי במדינת ישראל אם אתה ערבי מותר לך להסית חופשי".


(עודה מתעמת עם נתניהו).