צרות בקואליציה מאזן גנאים: אני אפרק את הקואליציה אם הממשלה תתקוף את עזה

הממשלה החדשה עוד מתאוששת מההפסד בשבוע שעבר וכבר צרות חדשות. חבר הכנסת מרע"מ אמר כי לא יתן לממשלה לתקוף ברצועת עזה, וחברו לסיעה הודיע כי עד להודעה חדשה רע"מ תעדר מההצבעות במליאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/21 12:04 ב באב התשפא

מאזן גנאים: אני אפרק את הקואליציה אם הממשלה תתקוף את עזה
מאזן גנאים, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

ראש הממשלה בנט פותח שבוע חדש עם כאב ראש רציני מכיוונם של חברי הכנסת הערבים בקואליציה. ח"כ מאזן גנאים אמר הבוקר (א') בראיון כי לא יתן לממשלה לתקוף בעזה ותקף את חוק האזרחות. במקביל, הודיע ואליד טהטא כי רע"מ לא תצביע יחד עם הקואליציה עד להודעה חדשה. בן גביר מיהר לתקוף.

בראיון ברדיו מכאן התבטא גנאים בחריפות ואמר: "אני אפרק את הקואליציה אם הממשלה תתקוף את עזה". את הדברים אמר חבר הכנסת על רקע תקיפות צה"ל ברצועה בחודש האחרון והתכנסות הקבינט הערב. "אין סיפור אהבה בין מנסור עבאס והממשלה החדשה" הוסיף גנאים ואמר: "בנט ונתניהו? שניהם גרועים, חוק האזרחות גזעני. 20 אלף משפחות סובלות בגללו. אני מתנגד לו. נמנעתי כדי לא להפיל את הממשלה".

לסיום הוסיף כי: "יש לנו קווים אדומים, התקשורת העברית מגויסת לשירות הממשלה. נמתין כדי לוודא את טיבה של הממשלה החדשה".

לצד הריאיון הדרמטי סערה מכיוונו של ח"כ ואליד טאהא שאמר היום כי: "‏הודעתי לקואליציה שחברי הכנסת של רע״מ לא ישתתפו בדיוני הועדות ולא יצביעו על חוקים במליאה עד להודעה חדשה". לא ברור מה עומד מאחורי ההודעה הדרמטית וקיימת השערה כי המגעים של גורמים בקואליציה עם הרשימה המשותפת היא שעוררה את זעמם.

ח"כ איתמר בן גביר מיהר להגיב לאולטימטום והשרירים שמפעילים חברי הכנסת מרע"מ ואמר כי: "מדובר בהוכחה שאין לבנט ולפיד מנדט לגיטימי מעם ישראל. הזהרנו וזה קורה, בנט ולפיד שבויים בידי האחים המוסלמים שיורקים לעם ישראל בפרצוף. הקמת ממשלה הנשענת על תומכי טרור חושפת שוב את הטעות ההיסטורית שעשו בנט ולפיד בלגיטימציה שהעניקו לתומכי טרור".

ח"כ בן גביר הוסיף: "בנט ולפיד הקימו ממשלה שדגל שחור מתנופף מעליה ועכשיו אפשר להבין למה כשהדרום בוער, הממשלה לא תוקפת בצורה אמיתית את עזה: מנסור עבאס לא מרשה".


ואליד טאהא בראיון לכיפה, ארכיון.