עוד איום על מידע רפואי: האקרים הדליפו פרטים על מטופלי מכון מור

חברה המזוהה עם המשטר האיראני הצליחה לפרוץ למאגר המידע של מכון מור השייך לקופת חולים כללית, והדליפה פרטים רגישים של מאות אלפי מטופלים. במערך הסייבר הלאומי מטפלים באירוע

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 03/11/21 07:46 כח בחשון התשפב

עוד איום על מידע רפואי: האקרים הדליפו פרטים על מטופלי מכון מור
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

בתחילת החודש דווח על מתקפת הסייבר שספג בית החולים הלל יפה בחדרה, שם התוקפים ביקשו עשרה מיליון דולר עבור המידע אותו החרימו, הכולל היסטוריה רפואית רבה של מטופלים לאורך השנים. אמש (ג') דווח על מתקפה נוספת בעולם הבריאות, כאשר קבוצת האקרים המזוהים עם המשטר האיראני הדליפו מאגר של מאות אלפי מטופלים במכון מור. 

עוד עולה מהדיווח כי במידע שהודלף נמצאים פרטים רגישים רבים כמו תורים גניקולוגיים, בדיקות CT, ומידע על טיפולי עבר. במערך הסייבר הלאומי מטפלים באירוע, שמאיים על מידע רפואי רגיש של כ-290 אלף מטופלים בחברה הרפואית, השייכת לקופת חולים כללית. בנוסף, אותה קבוצת האקרים טוענת כי השיגה פרטי כרטיס אשראי של עוד אלפי ישראלים, והם נמכרים בסכום של 2,500 דולרים. 

כל זה מצטרף לעדכון האחרון מסוף השבוע, לפיו קבוצת האקרים המזוהה עם איראן פרצה אל שרתי חברת Cyberserve הישראלית שמאחסנת בשרתיה עשרות אלפי לקוחות. בין הלקוחות ניתן למצוא חברות ישראליות גדולות דוגמת "קווים", תאגיד השידור הישראלי - "כאן", "מפעל הפיס", ה"האגודה למלחמה בסרטן", הסתדרות המורים, חברת הטיולים "פגסוס" ועוד. 

(מערך הסייבר הלאומי)