משרד הבריאות: ניסיונות למתקפת סייבר נגד בתי החולים בארץ

הודעה חריגה של משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי: אחרי הלל יפה, מספר בתי חולים סבלו בסוף השבוע מניסיונות למתקפות סייבר, עד כה לא נגרם נזק | גם ארגונים רפואיים סובלים מנסיונות פריצה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/10/21 08:11 יא בחשון התשפב

משרד הבריאות: ניסיונות למתקפת סייבר נגד בתי החולים בארץ
סייבר. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

הודעה משותפת משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי חושפת כי בתי החולים תחת סכנה: במהלך סוף השבוע זוהו על ידי מרכז הסייבר של משרד הבריאות עלייה בניסיונות למתקפות כנגד מספר בתי חולים וארגונים רפואיים. הערכות מוקדמת ותגובה מהירה של המרכז והצוותים בשטח בלמה את הניסיונות ולא נגרם נזק.

בתוך כך, נמשכת העבודה של מרכז הסייבר במשרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי וצוותים נוספים בבית החולים הלל יפה במטרה להחזיר את מערכות המידע של בית החולים לפעילות שוטפת באופן הדרגתי ומאובטח בהקדם.

מטעם משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי נמסר כי הם מבצעים בימים האחרונים פעילויות רבות מול גופים במגזר הבריאות לחיזוק נוסף של רמת ההגנה תוך איתור נקודות תורפה חדשות במרחב שעשויות לשמש לתקיפות ופנייה לגופים לסגירתם.

כזכור, בשבוע שעבר קרסו מערכות המחשוב במרכז הרפואי הלל יפה בעקבות מתקפת סייבר המתקפה, מסוג כופרה הגיעה ללא התראה מוקדמת, ופגעה במערכות המחשוב של בית החולים. בית החולים מתנהל כעת במערכות חלופיות לטיפול בחולים. הטיפול הרפואי בבית החולים מתקיים באופן שוטף למעט פעילות אלקטיבית לא דחופה.

ממשרד הבריאות נמסר עם פרסום התקיפה: "המקרה דווח למשרד הבריאות ואנחנו פועלים מול בית החולים להשיב את הפעילות כולה לשגרה מלאה". כמו כן, הודיע בית החולים לניאדו בנתניה בתיאום עם מד"א והלל יפה כי הוא ערוך לקבל חולים שהטיפול בהם לא יתאפשר בעקבות מתקפת הסייבר.


(מרכז הסייבר הישראלי).