מייקרוסופט מודיעה: האקרים איראנים פרצו לחברות ביטחוניות ישראליות

החברה האמריקאית הודיעה כי כבר בקיץ זיהתה קבוצה שניסתה לחדור לחשבונות האופיס של חברות הישראליות, האחראיות בין היתר על ייצור מל"טים ולווינים. "הקבוצה ממשיכה לשכלל את היכולות שלה ולזקק את המתקפות שלה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 12/10/21 07:31 ו בחשון התשפב

מייקרוסופט מודיעה: האקרים איראנים פרצו לחברות ביטחוניות ישראליות
צילום: shutterstock

חברת התוכנה מייקרוספט הודיעה אמש (ב') כי האקרים איראנים הצליחו התקופה האחרונה לפרוץ לחשבונות של כמה חברות ביטחוניות ישראליות, בנוסף לחברות ספנות בעולם. מדובר בקבוצה חדשה שהחברה עוקבת אחריה, וככל הנראה שייכת לגורמים איראניים או פרו איראניים. 

עוד עולה מהדיווח, כי הקבוצה, שהחלה להתברר כחשודה כבר לפני חודשיים, מכונה על ידי המומחים בשם DEV-0343 ובחלק מהמקרים ניסתה לחדור לחשבונות האופיס של חברות ישראליות ואף אמריקאיות, שאחראיות ביו היתר על ייצור מל"טים, לווינים ומערכות תקשורת לחירום. בנוסף, ההתקפות התמקדו בנמלי הכניסה למפרץ הפרסי וכן חברות ימיות בעלות נוכחות עסקית במזרח התיכון.

התוקפים לא נהגו בצורה חדשנית למדי, והמתקפות שזוהו אופיינו ב"ריסוס סיסמאות", כלומר, טכניקה שבה האקרים מנסים לפרוץ לחשבונות רבים באמצעות שימוש בכמה סיסמאות אפשריות. "פחות מ-20 מהיעדים שניסו לפרוץ אותם נפגעו באופן מוצלח (מבחינת הפצחנים)", נאמר בהודעה של מייקרוספוט, "אך הקבוצה ממשיכה לשכלל את היכולות שלה ולזקק את המתקפות שלה". 

כזכור, בתחילת חודש אוגוסט נזכיר איראן ביצעה תקיפה במפרץ עומאן כנגד אוניית "מרסר סטריט" שבבעלות ישראלית, באיראן קיוו לפגוע באזרחים ישראלים אך הביאו למותם של שני אזרחים זרים, בריטי ורומני. הספינה הופעלה על ידי חברת הספנות הבריטית, אך היא בבעלותו של איש העסקים אייל עופר, והיא עשתה דרכה מהעיר דאר א-סלאם שבטנזניה אל נמל אל-פוג'יירה שבאיחוד האמירויות. ברפובליקה האיסלאמית הוציאו לאחר מכן הכחשה כי הם אלו שתקפו את הספינה, אך נדמה כי מדובר בשקר ואכן הם אלו העומדים מאחורי התקיפה.

שר החוץ הבריטי ומזכיר המדינה האמריקאי מטילים את האחריות לתקיפת הספינה במפרץ עומאן על האיראנים, הודעה זו באה לאחר שיחה בין הרמטכ"ל כוכבי לבין מקבילו הבריטי. "אין כל הצדקה למתקפה שכזו, היא חלק מדפוס של מתקפות שכאלה בתקופה האחרונה. פעולות כאלה מאיימות על הסחר החופשי בים ועל חיי אדם", הבהיר בליקן האמריקאי.