דיווח טורקי: סוכני המוסד שנעצרו הודו בריגול עבור ישראל

התקשורת במדינה מדווחת כי 15 הסוכנים ממוצא ערבי שנעצרו בחשד לפעילות ריגול עבור ארגון הביון הישראלי הודו במיוחס להם. מהפרטים עולה כי לפחות אחד מהסוכנים קיבל מאות אלפי יורו עבור עבודתו במשך שלוש שנים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 22/10/21 10:51 טז בחשון התשפב

דיווח טורקי: סוכני המוסד שנעצרו הודו בריגול עבור ישראל
שוטרים טורקים, ארכיון, צילום: shutterstock

יממה חלפה מאז דיווח העיתון הטורקי "סאבח" כי מאות אנשי מודיעין במדינה השתתפו במבצע ללכידת סוכני מוסד, והבוקר (ו') מתגלים פרטים חדשים בפרשייה הבינלאומית. מהמידע החדש עולה כי רוב העצירים הודו במיוחס להם, ובכך שריגלו עבור המוסד למשך תקופה מסוימת. 

על פי הדיווח, סוכן בכיר שנעצר סיפר כי היה בקשר עם המפעיל כבר לפני שלוש שנים, והאחרון טען כי הוא רוצה לעזור לפלשתין. הקשר בין השניים נשמר באמצעות ווטסאפ ושימוש במספר זר. בתואנה של לקוחות ממוצא ערבי בגרמניה שרוצים ללמוד בטורקיה, גרם המפעיל לסוכן לערוך מחקר ולבדוק את הזדמנויות התעסוקה ודרכי הקבלה של הצעירים הפלשתינים בטורקיה. הסוכן קיבל על עבודתו מאות אלפי יורו במהלך השנים. 

כזכור, העיתון הנחשב מקורב לנשיא המדינה רג'יפ טאיפ ארדואן, פרסם כי כוחות המודיעין עצרו 15 פעילים השייכים לארגון הביון הישראלי, שהיו חלק מחמש חוליות שונות והם כולם ממוצא ערבי.

באחד התאים שכלל שלושה חברים, כל השלושה כבר הוגדרו כנעדרים, על חברי התא נטען בדיווח הטורקי כי הם "טסו לציריך וזאגרב ונפגשו עם קציני מוסד". מבצע המעצרים הייחודי התרחש לפני כשבועיים, והתקיים בארבעה מחוזות שונים. "בתמורה לכסף, הם סיפקו למוסד מידע על סטודנטים זרים מאוניברסיטאות בטורקיה, ובמיוחד על כאלו שיכולים להצטרף לתעשיות הביטחוניות בעתיד", האשימו בטורקיה את הסוכנים.

לפי הדיווח אחת הדמויות המרכזיות בפרשה שזכתה לכינוי AB הגיעה לטורקיה כבר בשנת 2015, והוא נעדר כבר חודשים ארוכים, לפי הדיווח AB היה בקשר עם "קצין שטח נושא דרכון ישראלי שמקושר למוסד". על פעילותו זו שילמו לו 10,000 דולר בשנה.

בטורקיה מספרים כי מדובר במבצע המודיעיני הגדול ביותר מאז חיסול העיתונאי ג'מאל חשוקג'י על ידי הסעודים על אדמת טורקיה. במשך שנה עקבו לא פחות מ-200 אנשי מודיעין אחרי פעילותם של סוכני המוסד, היעד של הפעילים היה על פי הדיווח להשיג מידע מודיעי על פלשתינים שמגיעים לטורקיה למטרות שונות, בין היתר מעקב אחרי פלשתינים הלומדים בטורקיה באוניברסיטאות שונות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן