התחממות ביחסים במשך 40 דקות: הרצוג שוחח לראשונה עם ארדואן

הנשיא הישראלי יצחק הרצוג שוחח היום עם נשיא טורקיה רג׳יפ תאיפ ארדואן, "הנשיאים מייחסים חשיבות רבה להמשך קיום מגעים ודיאלוג רציף למרות כל חילוקי הדעות". מדובר בשיחה המשמעותית הראשונה בין השליט הטורכי לבין מנהיג ישראלי מאז 2013

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/21 23:06 ג באב התשפא

במשך 40 דקות: הרצוג שוחח לראשונה עם ארדואן
צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שוחח בטלפון הערב (ב') עם נשיא תורכיה, רג׳פ תאיפ ארדואן. השיחה המשמעותית האחרונה בין ארדואן לבין מנהיג ישראלי הייתה 2013, כאשר במהלך ביקורו של אובמה בישראל, נתניהו נאלץ להתקשר למנהיג הטורקי והתנצל על תקרית המרמרה. 

בהודעה מטעם הנשיא נכתב: "במהלך השיחה בירך הנשיא ארדואן את הנשיא הרצוג לרגל כניסתו לתפקיד. הנשיאים הדגישו בשיחה כי יחסי ישראל ותורכיה הם בעלי חשיבות רבה לביטחון וליציבות במזרח התיכון וישנו פוטנציאל גבוה לשיתוף פעולה בין שתי המדינות בתחומים רבים, במיוחד בתחום האנרגיה, התיירות והטכנולוגיה.

בשיחה, אשר נמשכה 40 דקות, ציינו כי למרות מגיפת הקורונה, הסחר הדו-צדדי בין המדינות הוא להרחיב ולפתח את מכלול הקשרים הכלכליים בינהם.
הנשיאים מייחסים חשיבות רבה להמשך קיום מגעים ודיאלוג רציף למרות כל חילוקי הדעות, וזאת במטרה לקדם צעדים חיוביים לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני אשר יתרמו גם לשיפור ביחסי ישראל-תורכיה".

צילום: Wisam Hashlamoun/FLASH90

כזכור, הנשיא הקדיש את הימים הראשונים בתפקיד לשיחה עם שאר מנהיגי האזור. אתמול שוחח בטלפון הנשיא הרצוג עם ראש הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס, אבו מאזן, אשר התקשר לברכו לרגל כניסתו לתפקיד. הנשיא הודה לראש הרשות על ברכתו וציין בפניו כי בכוונתו להמשיך ולשמור איתו על קשר שוטף כפי שעשו נשיאי ישראל הקודמים. "כל זאת כדי לסייע לקידום היחסים והתקווה לשלום בין שני העמים החיים בשכנות זה לצד לזה", נכתב בהודעה.

כמו כן, במוצאי שבת שוחח הרצוג עם מלך ירדן עבדאללה השני, אשר התקשר לברכו לרגל כניסתו לתפקיד. הנשיא הודה למלך עבדאללה אשר הביע שביעות רצון מחזרת היחסים המדיניים בין שתי המדינות למסלולם התקין בתקופה האחרונה. הנשיא הדגיש את חשיבות היחסים האסטרטגיים בין המדינות לטובת קידום השלום והפיתוח האזורי והדגיש וכי בכוונתו להמשיך ולסייע לחזק את הקשרים בין המדינות בתחומים אזרחיים שונים כגון הכלכלה והתיירות. הנשיא והמלך עבדאללה סיכמו לשמור על קשר שוטף במטרה לפעול יחדיו לקידום שיתוף הפעולה בין המדינות לטובת עמיהם והאזור כולו.