גנץ נגד בנט: "לא הייתי חושף את פעולת המוסד"

שר הביטחון בני גנץ שמודר מההחלטה לחשוף את פעילות המוסד בחיפוש רון ארד תקף את החלטת ראש הממשלה לחשוף את המבצע החשאי | על אלעזר שטרן אמר: "אמירה מיותרת, ביקשתי מצה"ל לבדוק את הפרשה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/10/21 12:54 ה בחשון התשפב

גנץ נגד בנט: "לא הייתי חושף את פעולת המוסד"
גנץ, צילום: טל עוז, משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ הגיע היום (ב') לוועידת ידיעות אחרונות והתייחס למתיחות בינו לבין ראש הממשלה ברקע החלטתו של בנט לחשוף את פעולת המוסד מבלי לעדכן את שר הביטחון מראש. גנץ ביקר את החלטת ראש הממשלה ושפך אור על סוגיית השבויים והנעדרים.

על פעולת המוסד אמר גנץ כי לגמרי היה בסוד העניינים, "אני הכרתי את פרטי המבצע, אני אישרתי את פרטי המבצע, אני יישבתי בדיונים המקדימים, אני כמובן ליוויתי את כל תהליך הביצוע, הייתי בסוד העניינים לגמרי", אמר גנץ ותקף את ראש הממשלה.

"לו הדבר היה תלוי בי לא הייתי פועל לחשיפה של הפעולה הזאתי, אני חושב שכלל הפעולות החשובות של מדינת ישראל ראוי שתהיינה חשאיות", אמר גנץ. על אופי הפעולה אמר: "אני חושב שמדובר בפעולה חשובה, בפעולה מוצלחת מאוד מבחינה מבצעית ותהליכית ואנחנו כרגע עסוקים בלעבד את המידע שעלה מהפעולה הזאתי.


(בנט חושף את פעולות המוסד).

למרות שבנט מידר את גנץ מהכוונה לחשוף את המבצע אמר גנץ כי, "הקשר בינינו הוא קשר מצוין, אני יודע על מה אנחנו מדברים, אני יודע על מה אנחנו משתפים פעולה יודע על מה אנחנו דואגים ביחד, אני שקט".

"האמירה של שטרן אומללה"

על סערת שטרן אמר גנץ, "אני חושב שזו אמירה מיותרת, אני מבין שגם שטרן עצמו חזר מהעניין הזה, מעשה שלא היה צריך להיעשות ואמירה שלא הייתה צריכה להיאמר ואני חושב שאנחנו צריכים להתייחס לאמירות האלה בכובד המשקל הנכון שלהם".

גנץ הוסיף וחשף כי, "לנוכח כמובן הפרסומים אז אמרתי "בוא נחזור ונוודא" אבל אני יודע מה התשובות שאני אקבל".

אל סוגיית השבויים והנעדרים אמר גנץ: "אני לא יכול לבשר על איזשהו משהו חדש אני כן יכול להגיד ולצורך העניין בנושא הזה הפרסום של רה"מ צודק בקטע הזה אנחנו עוסקים בעניין של שבויים ונעדרים, אני קיימתי רק אתמול דיון על הסיפור הזה ואנחנו עוקבים בצורה שוטפת על העניין הזה.

אנחנו מפעילים מאמצים מודיעיניים מבצעים כמו שאנשים רואים והנושא הזה מאוד מאוד משמעותי אני חושב שאנחנו צריכים לשמר את המחויבות שלנו לשבויי צה"ל ולנעדרים בכל אחת מהזירות, בכל אחת מהמלחמות וזו משימה שלעולם תימשך".


(בנט מדבר על בני גנץ).

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן