דיווח: 15 אנשי מוסד נתפסו בטורקיה

דיווח חריג בטורקיה: עיתון המקורב לשלטון חושף כי מאות אנשי מודיעין בטורקיה השתתפו במבצע ללכידת סוכני מוסד, על פי הדיווח מדובר בסוכנים לכאורה שהיו חברים בתאים שונים | כל העצורים ממוצא ערבי

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 21/10/21 14:01 טו בחשון התשפב

דיווח: 15 אנשי מוסד נתפסו בטורקיה
טורקיה, ארכיון, צילום: shutterstock

עיתון טורקי בשם 'סבאח' שנחשב כמקורב מאוד לנשיא טורקיה ארדואן מפרסם היום כי כוחות מודיעין ניהלו במשך שנה מצוד אחרי אנשי מוסד ועצרו לא פחות מ-15 פעילים בארגון. על פי התקשורת הטורקית הפעילים היו חלק מחמש חוליות שונות והם כולם ממוצא ערבי.

באחד התאים שכלל שלושה חברים, כל השלושה כבר הוגדרו כנעדרים, על חברי התא נטען בדיווח הטורקי כי הם "טסו לציריך וזאגרב ונפגשו עם קציני מוסד". מבצע המעצרים הייחודי התרחש לפני כשבועיים, והתקיים בארבעה מחוזות שונים. "בתמורה לכסף, הם סיפקו למוסד מידע על סטודנטים זרים מאוניברסיטאות בטורקיה, ובמיוחד על כאלו שיכולים להצטרף לתעשיות הביטחוניות בעתיד", האשימו בטורקיה את הסוכנים.

לפי הדיווח אחת הדמויות המרכזיות בפרשה שזכתה לכינוי AB הגיעה לטורקיה כבר בשנת 2015, והוא נעדר כבר חודשים ארוכים, לפי הדיווח AB היה בקשר עם "קצין שטח נושא דרכון ישראלי שמקושר למוסד". על פעילותו זו שילמו לו 10,000 דולר בשנה.

בטורקיה מספרים כי מדובר במבצע המודיעיני הגדול ביותר מאז חיסול העיתונאי ג'מאל חשוקג'י על ידי הסעודים על אדמת טורקיה. במשך שנה עקבו לא פחות מ-200 אנשי מודיעין אחרי פעילותם של סוכני המוסד, היעד של הפעילים היה על פי הדיווח להשיג מידע מודיעי על פלשתינים שמגיעים לטורקיה למטרות שונות, בין היתר מעקב אחרי פלשתינים הלומדים בטורקיה באוניברסיטאות שונות.


(פרס ראש הממשלה למצעי המוסד).

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן