לא פליטת פה אורית סטרוק נגד ימינה ותקווה חדשה: "אתם רוצים להיאנס" | צפו

יו"ר סיעת הציונות הדתית אמרה דברים חריפים נגד מפלגות הימין בממשלה והתנהלותן בהסדרת המאחזים הבדואים בנגב, עליהם הכריז יאיר לפיד: "יש תנאים איך עושים הסדרה ולא הפקרה" | ניר אורבך: "לא אפשרתם הקמת ממשלה אחרת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/10/21 19:28 טו בחשון התשפב

אורית סטרוק נגד ימינה ותקווה חדשה: "אתם רוצים להיאנס" | צפו
סטרוק, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חברת הכנסת אורית סטרוק דיברה היום (ה') בדיון בכנסת נגד ‏חוק החשמל, חוק שלטענתה ילבין ויעודד בניה בלתי חוקית בהיקפים אדירים. סטרוק התייחסה להחלטת הממשלה על הסדרת שלושה מאחזים בדואים ראשונים בנגב, ואמרה כי מדובר בהפקרה ולא בהסדרה. במהלך דבריה לחבר הכנסת ניר אורבך, אמרה: "אתם רוצים להיאנס".

סטרוק פתחה את דבריה הנחרצים וכיוונה אותם לאורבך: "אתה יודע לבד שלא כך מסדירים, יש תנאים איך עושים הסדרה ולא הפקרה. על זה יש ויכוח כבר ארבעה חודשים וחצי בין ראשי הקואליציה שמכנים עצמם ימין ובין מנסור עבאס. זה ויכוח על איך תראה ההסדרה הזאת. האם סתם יעשו קו מסביב לשטח ואף בדואי לא יכנס פנימה, או שבאמת יחליטו זה הישוב, הפזורה נכנסת פנימה והשטח מסביב מתפנה". 

"על זה היה הוויכוח ניר, והתווכחתם אותו. איילת שקד, זאב אלקין, גדעון סער. יכול להיות שגם אתה ואני לא יודעת. אז בזמן שאתם מתווכחים איתם, באותו זמן, אתם מוסרים בידם 12 אמצעי לחץ ללחוץ עליכם, לרמוס אתכם ולאנוס אתכם לקבל את ההחלטה שאתם יודעים שאסור לקבל אותה. אתם יודעים שזה אסון לנגב". 

לסיום אמרה סטרוק: "עכשיו יאיר לפיד ראש הממשלה החלופי ומנסור עבאס ראש הממשלה האמיתי, מסיירים בנגב וקובעים שהיישובים האלה יוסדרו בצורה שאתם יודעים שאסור להסדיר אותם, זאת אומרת יופקרו. אתה במו ידך מסרת לו את כלי הלחץ, אני אומרת לך ניר, אתם כנראה רוצים להילחץ, כנראה אתם רוצים להיאנס". 

אורבך השיב בעצבנות לדבריה של סטרוק: "אתם לא אפשרתם הקמת ממשלה אחרת". אל דבריו התפרץ חבר הכנסת שלמה קרעי: "אתם לא אפשרתם". אורבך המשיך בכל זאת: "אני היחידי מכל חברי הכנסת שעה איזשהו מהלך חוץ מלדבר, וחוץ מלקרקר וחוץ מלצייץ. חבר הכנסת היחידי שעשה ואתם שיקרתם לציבור שיכולה להיות ממשלת ימין". 

סטרוק: "יכלה להיות ממשלת ימין אתה יכולת לעבור אליה אבל לא רצית. רצית להקים ממשלה עם עבאס. 

אורבך: "היתה יכולה להיות אם הייתם יורדים מהעץ ואם לא היו עובדים על הרב דרוקמן ועל הרבנים האחרים". לאחר דין ודברים עם סטרוק וקרעי, המשיך אורבך: "עברו על הרב דרוקמן, שיקרו לו. תבואו בטענות לעצמכם". 

פורום ההתיישבות הצעירה: "כמו אגרוף בבטן"

בפורום ההתיישבות הצעירה לא אהבו את החלטתו של לפיד להתחיל ולהסדיר שלושה מאחזים לבדואים בנגב. "ההתיישבות הצעירה מוטלת בפינה כאבן שאין לה הופכין. קשה לתאר את התחושה. כמו אגרוף ממש חזק בבטן".

בפורום פנו לחברי ימינה ותקווה חדשה: "לאגף הימני והציוני בממשלה יש מספר ימים בודדים להציל את עצמם ואת המדינה ממהלך אנטי ציוני מביש מאין כמותו. תעלו כבר ביום ראשון בישיבת הממשלה את הצעת ההחלטה המוכנה על הסדרת ההתיישבות הצעירה. בלתי נתפס שדרישותיו המופקרות של מנסור עבאס בנגב נענות, ואילו אזרחים שומרי חוק אשר נשלחו על ידי המדינה להקמת ישובים, מופקרים".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן