ההתיישבות הצעירה: "מה שמראענה כבר מבינה, גם איילת שקד ואלקין חייבים להבין"

בתגובה לדבריה של נציגת מפלגת העבודה בדבר החלת חוק החשמל גם על יישובים ביהודה ושומרון אומרים בפורום כי יש לוודא שהחוק לא יאפשר השתוללות הבנייה הבלתי חוקית בנגב. בן גביר מסר: "ההתיישבות הצעירה הוקמה בסיוע ובדחיפת ממשלות ישראל לדורותיהן"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 20/10/21 20:04 יד בחשון התשפב

ההתיישבות הצעירה: "מה שמראענה כבר מבינה, גם איילת שקד ואלקין חייבים להבין"
היישוב גבעת אסף. ארכיון, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

מוקדם יותר היום (ד') הודיעה חברת הכנסת אבתיסאם מראענה ממפלגת העבודה כי היא תומכת בהחלת חוק החשמל גם על ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון, מטעמים הומניטריים. בראיון לחדשות כיפה הסבירה כי "בלי קשר ליהודים וערבים. ניתוק מחשמל זאת פגיעה בסיסית בזכויות אדם". 

על כך אומרים בפורום להסדרת ההתיישבות הצעירה "עולם הפוך ראיתי. חברינו מימינה ותקווה חדשה, שהתחייבו שוב ושוב להסדיר אותנו לטפל בהיעדר תשתיות בסיסיות, צריכים לעשות שני דברים, ממש עכשיו", פירטו בפורום. 

"יש לוודא שהחוק מתוקן, כך שלא יאפשר המשך השתוללות הבניה הבלתי חוקית בנגב ויחול רק על מקומות קיימים ובהליכי הסדרה, בהתאם לאינטרסים של המדינה. בנוסף, בכל תרחיש, בראש הרשימה צריכים להיות יישובי ההתיישבות הצעירה, שנשלחו על ידי המדינה לפני 20 שנה והופקרו בשטח". לסיכום אמרו, "מה שמרעאנה כבר מבינה, גם איילת שקד ואלקין חייבים להבין".

יו"ר עוצמה יהודית חבר הכנסת איתמר בן גביר אמר בתגובה לדבריה של מראענה כי ההתיישבות הצעירה הוקמה בסיוע ובדחיפת הממשלות לדורותיהן, ולכן, "ברור שיש לעמוד מאחורי ההתחייבויות כלפיהן. לעומת זאת", הוא מוסיף, "הכפרים הבלתי מוכרים בנגב הוקמו בניגוד להחלטות ממשלה, בניגוד לדין, והוקמו בכוונה מחוץ לישובים שיועדו לבדואים בנגב על ידי הרשות להסדרת הבדואים".

איתמר בן גביר

איתמר בן גביר צילום: כיפה

מראענה הדגישה כי מדובר גם על הבנייה ביהודה ושומרון: "אם היו אומרים שבאיזה גבעה איפשהו, ולא משנה איזו אוכלוסייה גרה שם אם יש ילדים קטנים שם ואנשים עושים פיראטי ויכולים למות משריפה, שוב זה לא קשור לערבים. זה קשור לחיי אדם".

שאלנו אם החוק צריך לחול גם על בניה לא חוקית ביהודה ושומרון ובהתיישבות הצעירה ומראענה ענתה באופן חד משמעי: "שיחברו את כולם, שיחברו את כל האוכלוסיות, מדובר בעניין הומניטרי".   

כזכור, יו"ר ועדת הפנים, ח"כ וליד טאהא שעומד מאחורי חוק החשמל מאיים לפרק את הקואליציה, "‏הגענו לשלב ההכרעות! או שהסיכומים יכובדו במלואם ואו שנלך לבחירות", כתב טאהא והוסיף: "חשמל הוא מצרך בסיסי של החיים והמדינה מונעת מעשרות אלפי בתים להתחבר לחשמל כי היא לא טרחה לקדם תכנון בחברה הערבית במשך עשרות שנים! גם לא קידמו תכנון וגם מענישים את האזרחים על מדיניות שנכפתה עליהם".