בן גביר נעדר מטקס הזיכרון בכנסת וטוען בראיון: הלקח מרצח רבין הוא שצריך לתת לאנשים לדבר

בראיון שהעניק יו"ר עוצמה יהודית לחדשות כיפה הוא מספר על הלקח שלו ביום הזיכרון, "רצח הוא רצח, בשמאל ממשיכים להסית נגד ציבור שלם". על אובדן המשילות בנגב: "אנחנו מאבדים את מדינת ישראל"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/10/21 18:23 יב בחשון התשפב

בן גביר נעדר מטקס הזיכרון בכנסת וטוען בראיון: הלקח מרצח רבין הוא שצריך לתת לאנשים לדבר
איתמר בן גביר בראיון לחדשות כיפה , צילום: צילומסך

בטקס הממלכתי לזכרו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין שנערך היום (ב') בשעות אחר הצהריים בכנסת לא השתתף חבר הכנסת איתמר בן גביר. מוקדם יותר היום תקף נכדו של רבין, יונתן בן ארצי, בחריפות ובעקיפין את יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ועל כך אמר בן גביר: "רצח הוא רצח ויש לגנות אותו ולהסתייג ממנו בכל תוקף".

אז מה הלקח שלך מרצח רבין?

אני חושב שצריך להנמיך להבות, וצריך לחבק את כולם. אבל הלקח הגדול יותר הוא שצריך לתת לאנשים לדבר. צריך לזכור שאותו רבין אמר על המפגינים נגדו שהם לא שווים ולא התייחס אליהם בדמוקרטיה צריך לא לדרוס את המיעוט והם דורסים את האופוזיציה. זה הלקח שלי, כשאתה גונב את השלטון ומעביר קולות לשמאל זה דריסה.
 

שמעתי שיצאת לטיול ג'יפים בדרום ביום חמישי, מה היה שם?

זה לא היה טיול כדי ליהנות אלא כדי להביט בפזורה הבדואית, הטיול רק הטריד אותי יותר. הגעתי עד הבתים הלא חוקיים של הבדואים, מקום שאין בוויז ואתה רואה שהשבטים תופסים עשרות דונמים לא חוקיים. ראיתי שאנחנו מאבדים את מדינת ישראל.

היום התכנסה שדולת א"י לגבי חוק החשמל אותו מקדמת רע"מ שמבקשת חשמל לבנייה הלא חוקית בנגב.

אני זוכר שכשהיינו עותרים על בניה לא חוקית שלנו ביהודה ושומרון בית המשפט לא היה מראה שום רחמים, מי שבנה לא חוקי חייב לנות אותו אמרו בבית המשפט אבל כאן אין דין ואיין דיין. נותנים להם להתפרע. ומי שאשם בבניה של הבדואים בנגב היא איילת שקד.

אבל דווקא היה נראה מההודעה שהוצאתם שאתם תומכים באיילת שקד ובמאבק שלה להגבלת החוק של רעם

יש אצלנו בסיעה מי שחושב ששקד ואלקין יעזרו אבל אני חושב שזה לא יקרה, ראינו מה קרה בחוק ההגירה, לדעתי שוב תהיה כאן כניעה לרע"מ. נפתלי יקרא לשקד והיא תתיישר לפי מה שהוא יגיד. אני קורא לאיילת ובנט, אתם עוד יכולים לתקן, בואו הבית שלא נאבד את הנגב בגללכם.

אולי דווקא חשמל לבנייה לא חוקית זה טוב, שיחברו גם את ההתיישבות הצעירה.

כשזה יגיע לידי מעשה יבואו השופטים מבית המשפט העליון וידאגו שהמתיישבים לא יקבלו כלום. ברור לי שהציונות הדתית צריכה להתחבר למאבק בנגב.

אמר היום השר ניצן הורוביץ שלא למדנו את הלקח מרצח רבין כי יש כהניסטים בכנסת, למדנו את הלקח?

הורוביץ צריך להתבייש, הוא מסית ובגלל אנשים כמוהו יש שסע וקיטוב בעם שלנו. הוא מדליק מדורות, מדובר באדם שהוא חלק מקואליציית האחים המוסלמים. גם יועז הנדל כמוהו, החברים שלהם זה רע"מ אבל אותנו הם פוסלים. אני שמח להיות על המוקד שלהם, קשה להם לראות אותי במסדרונות הכנסת.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן