"ניצחנו" | מחאת הרופאים המתמחים הגיעה לסיומה

הרופאים הגיעו לכדי הבנות מול משרד הבריאות למתווה, "התורנויות הארוכות של 26 שעות עבודה יגיעו אל קיצן". המשמעות: הרחבת התוכנית כבר בשנה הקרובה מעבר לפריפריה, צוות יישום וקביעה כי עד סוף שנת 2025 יקוצרו התורנויות לכולם

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 20/10/21 16:22 יד בחשון התשפב

"ניצחנו" | מחאת הרופאים המתמחים הגיעה לסיומה
מחאת המתמחים, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

מחאת הרופאים המתמחים הגיעה לידי סיום, כאשר יו"ר ארגון "מרשם", ד"ר ריי ביטון, הודיעה היום (ד') בסוף פגישתה עם שר הבריאות ניצן הורוביץ כי המאבק הצליח והתורנויות הארוכות של 26 שעות עבודה יגיעו אל קיצן. בכך למעשה המתמחים מקבלים את מתווה משרד הבריאות שהועלה לפני יומיים, עם מקצת שיפורים. 

"סיכמתי כעת עם שר הבריאות את כל הפרטים ואני שמחה לבשר שהמאבק הצודק שלנו הצליח. המתמחים והמתמחות ניצחו! ובסוף הדרך עם ישראל ניצח! כי הוא יקבל רפואה טובה יותר ולא מרופאים ורופאות עייפים מידי בשעה ה25 לתורנות שלהם", כך אמרה ביטון.  

"הילכו עלינו אימים, יצאו נגדנו בקמפיינים, הכפישו אותנו, ניסו להשתיק אותנו. הניצחון שלנו היום הוא גם על כל אלה.כל מי שניסו לפגוע בנו ובמאבק שלנו, כל מי שלא הספיקה להם עצימת העיניים הצורמת אלא גם עשו ניסיונות בפועל לפגוע ולסכל את המהלך ההיסטורי הזה. היום זה ניצחון הרוח והדרך והנחישות. ניצחון הצדק". 

בסיום דבריה הודתה נציגת המתמחים לשר הבריאות, על שהיה "קשוב למצוקות שלנו, שבאומץ הוביל את השינוי הנדרש ועיגן אותו כך שממשלת ישראל מחויבת לקיצור התורנויות. לא עוד דיבורים בעלמא. לא עוד "אתם צודקים אבל..." - שינוי היסטורי שישפיע על אלפי מתמחים ומתמחות ועל מאות אלפי מטופלים". 

במקביל, מאות המתמחים שהתפטרו בימים האחרונים החלו למשוך את מכתבי הפיטורים שלהם ויש לציין כי מדובר בשלב זה בניצחון חלקי שכן המתווה שיכנס לתוקף הדרגתי ויתחיל בעשרה בתי חולים בפריפריה. 

עיקרי המתווה של הורוביץ: 
 

  • 25.10.21 - הפעלת צוות יישום למתווה קיצור התורנויות בראשות המשנה למנכ"ל משרד הבריאות ובהשתתפות נציג משרד האוצר, נציג מנהלי בתי החולים, נציג ההסתדרות הרפואית ונציגי מתמחים.
  • 31.3.22 יישום מתווה קיצור התורנויות ב-10 בתי החולים בפריפריה. 
  • 30.11.22 הרחבת המתווה למחלקות פנימית ורפואה דחופה בשני בתי חולים במרכז הארץ.
  • 31.3.23 הרחבת המתווה למחלקות פנימית ורפואה דחופה בכל בתי החולים בישראל.
  • 30.11.23 יישום השלב השלישי במתווה, שיגובש על ידי צוות היישום ויאושר על ידי שר הבריאות עד ליום 31.3.22. 

המתווה המורחב לקיצור התורנויות: 

  • הרחבת המתווה כבר בשנת 2022- למרכז הארץ, ובלימת האפשרות להשאיר את הקיצור לפריפריה בלבד.
  • הכנסת המחלקות הפנימיות והמלר"דים באופן ברור ובפריסה ארצית כבר ב-2023 וכן התחייבות ותקצוב לפעימת קיצור נוספת בנובמבר 2023. 
  • מחויבות ברורה לתאריך יעד ברור (2025) שבסופו כל המתמחים, בכל המקצועות, גם הכירורגים יפסיקו לעשות תורנות של 26 שעות. 
  • קביעת יעדים ברורים והקמת צוות יישום. 

בארגון "מרשם" מציינים כי כל זה מצטרף להישג הגדול מלפני כחודש והוא ההיתר של שרת הכלכלה שבפעם הראשונה קבעה, מכוח חוק, כי שעות הקיצור תתקצרנה ל-16+2 עם מגבלת 6 תורנויות בחודש והורדת השעות השבועיות מ-70 ל-63.

(מגישים התפטרות בבית החולים מאיר) 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן