ניצן הורוביץ חשף: זו התוכנית לקיצור תורנויות המתמחים

שר הבריאות ומנכ"ל משרדו הציגו את המתווה לקיצור התורנויות, אשר יושלם באופן סופי בשנת 2025. עיקרי התוכנית: הפעלת צוות יישומי בימים הקרובים וקיצור התורנות בעשרה בתי חולים בפריפריה בתוך חצי שנה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 18/10/21 19:49 יב בחשון התשפב

ניצן הורוביץ חשף: זו התוכנית לקיצור תורנויות המתמחים
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לאחר שמאות רופאים מתמחים מ-35 מחלקות בבתי חולים ברחבי הארץ הגישו את התפטרותם היום (ב') בשעות הצהריים במחאה על התורנויות הארוכות, שר הבריאות ומנכ"ל משרדו, פרופסור נחמן אש, הציגו את תוכנית משרד הבריאות לקיצור התורנויות.  

"עצירה של מתווה קיצור התורנויות מבלי שיושלם במלואו אינה אופציה", אמר, "מפת הדרכים שאנחנו מציגים היום תבטיח את מימוש המהלך ההיסטורי". בפנייה למתמחים הוסיף, "רבים מכם חוששים שמתווה קיצור התורנויות שגיבשנו לא יושלם. זו אינה אפשרות מבחינתי. על מנת לספק לכם ודאות אני מציג בפניכם ובפני מערכת הבריאות כולה מפת דרכים ברורה המעגנת באופן ממשי את מחויבותנו להשלמת המהלך". 

מתמחה מתפטרת

מתמחה מתפטרת צילום: ללא

 
עיקרי המתווה:
 
• 25.10.21 - הפעלת צוות יישום למתווה קיצור התורנויות בראשות המשנה למנכ"ל משרד הבריאות ובהשתתפות נציג משרד האוצר, נציג מנהלי בתי החולים, נציג ההסתדרות הרפואית ונציגי מתמחים.
 
• 31.3.22 יישום מתווה קיצור התורנויות ב-10 בתי החולים בפריפריה. 
 
• 30.11.22 הרחבת המתווה למחלקות פנימית ורפואה דחופה בשני בתי חולים במרכז הארץ.
 
• 31.3.23 הרחבת המתווה למחלקות פנימית ורפואה דחופה בכל בתי החולים בישראל.
 
• 30.11.23 יישום השלב השלישי במתווה, שיגובש על ידי צוות היישום ויאושר על ידי שר הבריאות עד ליום 31.3.22. 
 

על פי המתווה, משרד הבריאות צפוי להשלים את התוכנית עד סוף שנת 2025, והיא תכלול גם קיצור במקצועות הכירורגיים, וזאת במתווה מותאם. התכנית עוצבה בידי אנשי המקצוע במשרד הבריאות, בשיתוף עם ההסתדרות הרפואית בישראל, עם מתמחים ומתמחות מכל הארגונים ומכל בתי החולים, ובהתייעצות עם מנהלי בתי חולים ומנהלי מחלקות, בהנחיית שר הבריאות ובהובלת המנכ"ל אש. 
 
עוד הוסיף הורוביץ, "אבני הדרך האלו מעגנות באופן ממשי את המחויבות של משרד הבריאות ושלי להשלמת מהלך קיצור התורנויות בכל הארץ. המאבק שלכם הוא המאבק של מערכת הבריאות, הוא המאבק שלי. נצליח בו, יחד".

(מגישים התפטרות בבית החולים מאיר)