סגן השר יאיר גולן מאיים: נפיל את הממשלה אם תקום ישיבה באביתר

סגן הרמטכ"ל לשעבר הבהיר בראיון כי המתווה ליישוב אביתר "לא יקום ולא יהיה", ובמידה ואכן תקום ישיבה, מפלגתו תתפטר. גם גבי לסקי מוסיפה, "זה קו פרשת מים עבור מרצ להקים התנחלות חדשה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 19/10/21 10:45 יג בחשון התשפב

סגן השר יאיר גולן מאיים: נפיל את הממשלה אם תקום ישיבה באביתר
גולן, מאיים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הנציגות השמאלית בממשלה, מרצ, כבר הודיעה בעבר על חוסר שביעות רצונה מהקמת היישוב אביתר, לזכרו של יהודה גואטה ז"ל שנרצח בפיגוע בצומת תפוח לפני כמה חודשים. בסיור שערכו במקום פעילים מתנועת "עומדים ביחד" יחד עם חברי הכנסת גבי לסקי ומוסי רז בקיץ האחרון, טענו כי "המאחז הוקם בניגוד לחוק תוך נישול אדמות פלשתינים". 

היישוב אביתר

היישוב אביתר צילום: דוברות אביתר

אלא, שמילים בלבד לא מספיקות כדי להביע את הניכור כלפי המקום, שהפך להיות כלי איום בידי המפלגה. בראיון שהעניק הבוקר (ג') ‏סגן שרת הכלכלה ח"כ יאיר גולן לרדיו קול ברמה הבהיר כי לא תקום ישיבה באביתר. 

"הקמת ישיבה באביתר? לא יקום ולא יהיה", אמר, "אנחנו לא פראיירים. מי שרוצה לבחון אותנו מוזמן. לא נהיה חלק מהממשלה". בנוסף לכך, ‏ח"כ גבי לסקי התראיינה הבוקר לגלי ישראל ואמרה: "יש דברים שיהיו מאד קשים עד בלתי אפשרי לתמוך בהם".

עוד הוסיפה, "אף אחד לא מדבר כרגע על הקמת ישוב, לא יקום. מה שיאיר גולן אמר, זה באמת קו פרשת מים, בהחלט עבור מרצ להקים התנחלות חדשה בממשלה הזו".

כזכור, אתמול הצהיר השר לשיתוף פעולה אזורי מטעם המפלגה, עיסוואי פריג', דברים דומים. "הממשלה לא תקים באביתר - לא יישוב ולא ישיבה. אנחנו לא נסכים שממשלת בנט תהיה ימנית יותר מממשלת נתניהו", אמר פריג' במהלך ריאיון ב"כאן רשת ב". 

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיב לדבריו של השר לשיתוף פעולה אזורי ואמר שהכל יתנהל על פי הסיכום עם הממשלה. "השמאל הקיצוני יכול לצעוק, הישיבה באביתר תקום, אם השמאל הקיצוני מתנגד לאביתר ולהרחבת ההתיישבות במקום סימן שאנחנו עושים את הדבר הנכון. הקמת הישיבה באביתר היא הדבר הנכון למדינת ישראל. כך סוכם וכך יקרה".

בשבוע שעבר התגלה כי המתווה שהביא לפינוי התושבים מהיישוב אביתר בסמוך לצומת תפוח בשומרון, שהבטיח כי המנהל האזרחי יחל בהליך לבדיקת מעמד הקרקע הגיע לשלב ההוכחות. לאחר חודשים של עבודת המטה התגלה הבוקר (ג') כי 60 דונמים מהשטח הם אדמות מדינה שניתן להקים עליהן יישוב. 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן