הרב אברהם יוסף על הציונות הדתית: "חובשים כיפות מצחיקות ומתיימרים להיקרא דתיים"

בנו של הרב עובדיה יוסף, ורב העיר חולון לשעבר, הרב אברהם יוסף. תוקף את השר כהנא ומשתלח בציונות הדתית | על השר שטרן אמר: "טיפש אחד נפל השבוע, אני מקווה שעוד טיפש יפול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/10/21 13:37 ט בחשון התשפב

הרב אברהם יוסף על הציונות הדתית: "חובשים כיפות מצחיקות ומתיימרים להיקרא דתיים"
הרב אברהם יוסף , צילום: יונתן סינדל פלאש 90

סערה בעקבות ראיון שהעניק הרב אברהם יוסף, לשעבר רב העיר חולון ובנו של הרב עובדיה יוסף זצ''ל, הרב יוסף התייחס לסוגיות הבוערות: רפורמת הכשרות של שר הדתות מתן כהנא ופליטת הפה של שר המודיעין אלעזר שטרן ותקף ת המגזר הדתי לאומי.

בריאיון ברדיו קול חי אמר הרב: "הקדוש ברוך הוא יעקור עבודה זרה מארצנו. טיפש אחד נפל השבוע, אני מקווה שעוד טיפש יפול'', ועקץ את שטרן. הרב הוסיף ותקף את הציונות הדתית ואת תומכי רפורמת הכשרות: "ברוך השם שיש היום כשרות על אפם ועל חמתם של אותם שונאי ישראל חובשי הכיפות המצחיקות המתיימרים להיקרא דתיים והם לא יודעים אפילו מה פירוש המילה דתי" אמר.

על מצב הכשרות כיום אמר הרב יוסף: ''הכשרות ברוך השם מפורסמת ולמעלה מ-70% סומכים על הכשרות, כל אותם המצחיקנים והחקיינים למיניהם יבטלו ויעקור אותם ה' מארצנו הקדושה''.

בדיון שנערך לפני שבועיים וחצי בכנסת על רפורמת הכשרות אמר השר כהנא אמר כי התוכנית שהוא מנסה לקדם אמורה לפתוח את השוק לתחרות וליצור מנגנון פיקוח חזק. "בתוכנית שלי הרבנות הופכת להיות הרגולטור שקובע את הסטנדרטים של מה זה ״כשר״ במדינת ישראל. גוף כשרות פוגש את הרבנות בפעם ראשונה בזה שהרבנות קובעת את הסטנדרטים". 

חבר הכנסת שמחה רוטמן מסיעת הציונות הדתית חשף בדיון את עמדתו לגבי מערך הכשרות של ארגון רבני צהר ואמר: "אני לא אוכל אצל צהר, לא סומך על הכשרות שלהם כי הם פועלים מסיבות עסקיות". עוד הוסיף כי בהחלט יתכן שיש תקלות ברבנות, "אבל הם לא מרוויחים שום דבר מהתקלות האלו. צהר הוא גוף כשרות עסקי שמרוויח כסף מהכשרות וכתוצאה מכך אני סומך פחות על הכשרות שלהם". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן