חמישה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 75 אלף ש"ח לרב אברהם יוסף 

בעקבות הרשעתו בהפרת אמונים, נגזרו חמישה חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 75 אלף ש"ח על רב העיר חולון לשעבר. ניגוד עניינים חמור בכל הנוגע לאישור שימוש בבשר בד"צ בית יוסף הנמצא בשליטת בני משפחתו

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/17 14:50 כד בחשון התשעח

חמישה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 75 אלף ש"ח לרב אברהם יוסף 
הרב אברהם יוסף , צילום: יונתן סינדל פלאש 90

בית משפט השלום בתל אביב, גזר עונש של חמישה חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי בסף 75 אלף ש"ח על הרב אברהם יוסף, רב העיר חולון לשעבר, אשר הורשע בעבירה של הפרת אמונים.

גזר הדין נקבע בהתאם להסדר טיעון שהושג בין הרב יוסף ובין הפרקליטות. הסדר הטיעון כולל גם התפטרות של הרב יוסף מכהונתו כחבר במועצת הרבנות הראשית ומתפקידו כרב העיר חולון. 

הרב יוסף הורשע כאמור בשתי עבירות של הפרת אמונים. השופט קבע בהכרעת הדין כי התנהלותו של הרב יוסף בנוגע לאישור שימוש בבשר המושגח על ידי כשרויות מהודרות, לקתה בניגוד עניינים חמור בכל הנוגע לבד"צ בית יוסף הנמצא בשליטת בני משפחתו.

מדובר במעשים שנעשו בעיר חולון בה כיהן כרב העיר וכאחראי על מחלקת הכשרות, וכן בעיר אור יהודה, בה מונה לשמש כממלא מקום הרב לנושא הענקת תעודות כשרות.

"מעשיו של הנאשם הביאו לקידום גוף אחד שיש לו אינטרס לגביו ולמניעת תחרות חופשית בערים המדוברות, ומשכך פגעו הן בגופי הכשרות הפרטיים האחרים, הן בבעלי העסקים, והן בציבור צרכני הכשרות, אשר לו בעיקר חב הנאשם חובת נאמנות מתוקף תפקידו, כאשר יש לזכור כי בענייננו פגיעה זו אירעה בפועל (אם כי, כאמור, אין צורך בהוכחת התוצאה לצורך הרשעה בעבירה)", כתב השופט.

תנועת נאמני תורה ועבודה בתגובה לקציבת עונשו של הרב יוסף: "​אנו עדים להמשך הפגיעה במעמדו של הרב המקומי בישראל. ​מצער ​שרב עיר וחבר מועצת הרבנות הראשית מגיע למצב זה. אילו כהונתו הייתה קצובה והוא היה מחויב לציבור שבחר בו, כפי שמציעה תנועת נאמני תורה ועבודה, הוא היה ​חושב פעמיים לפני ביצוע העבירה, וייתכן ​והיה נמנע מהמעשים שעשה. זו העת לקדם ביתר שאת את הצעת החוק לקציבת כהונת רבנים מקומיים, למען חיזוק מעמד הרב המקומי. עצוב עוד יותר שאילולא פעלה התנועה להשעיית הרב יוסף, הוא היה ממשיך עד להרשעתו ​במתן הכשרים לבתי עסק".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן