רפורמת הכשרות מתן כהנא משיב לרבנות: "כשר בהשגחת תאגיד עסקי - לא המצאה שלי"

השר לשירותי דת מגיב לטענות הרבנות הראשית על רפורמת הכשרות ומשיב כי הרבנות עושה את אותו הדבר כבר שנים עם מוצרים המיובאים מחוץ לארץ. "בסה"כ לקחתי את השיטה בה הרבנות כבר מאשרת כשרות כבר שנים רבות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/21 09:14 ל באב התשפא

מתן כהנא משיב לרבנות: "כשר בהשגחת תאגיד עסקי - לא המצאה שלי"
מתן כהנא והרב יוסף, צילום: ללא

כמעט שלוש שבועות חלפו מאז הציג שר הדתות מתן כהנא את רפורמת הכשרות שלו, אך עד היום היא יוצרת הדים וויכוחים סוערים. המתנגדת הראשית לרפורמה היא הרבנות הראשית עצמה המודאגת מהמלך בה הרבנות נותנת אישורים בלבד לתאגידי כשרות במקום לשלוח משגיחים בעצמה. אלא שהבוקר (א') מזכיר השר כי הרעיון שבו הרבנות רק נותנת אישורים ולא שולחת משגיחים בעצמה קיימת כבר שנים, בכל האוכל המיובא מחוץ לארץ לישראל.

"מאז שהתוכנית שלי לתיקון הליקויים החמורים במערך הכשרות עברה בממשלה שבוע שעבר, נשמעו נגדה טענות שונות כאשר המרכזית שבהן היא  שאסור לאפשר לתאגידים עסקיים לתת כשרות" כתב כהנא בעמוד הפייסבוק שלו. "זו בדיוק השיטה בה משתמשת הרבנות לאישור כשרות למזון מיובא מחו"ל" כותב כהנא ומפרט רשימה של מוצרים הנמצאים בכל סופר שכולם בעלי כשרות מתאגידים בלבד ואף משגיח של הרבנות לא בדק אותם בעצמו. הוא מוסיף עם עקיצה קלה:  "אז מסתבר שלא המצאתי שום דבר חדש - בסה"כ לקחתי את השיטה בה הרבנות כבר מאשרת כשרות כבר שנים רבות".

כהנא כבר הקדים תשובה לביקורת הצפויה וכתב: "אז יגידו לכם שזה לא אותו דבר. צודקים ב 100%, זה ממש לא אותו דבר. פשוט כי במודל של תכנית הכשרות שלי זה יעבוד הרבה, אבל הרבה יותר טוב".
כהנא מפרט וכותב: "על עשרות אלפי מוצרים מיובאים מחו"ל אין ממש פיקוח הדוק. ברבנות הראשית עובדים 2 אנשים שהתפקיד שלהם הוא לפקח על אלפי מפעלים והשגחות". עוד הוסיף: "בתוכנית שלי להבראת מערכת הכשרות, יוקמו תאגידי כשרות בישראל, עם רבנים ישראלים שנבחנו והוסמכו ע"י הרבנות הראשית לישראל. בנוסף, יוקם גוף פיקוח עם סמכויות נרחבות שיוודא שגופי הכשרות עושים את מלאכתם נאמנה. והכל כאן בארץ ולא במרחק אלפי ק"מ".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן