מאה ימי בנט שמחה רוטמן לחדשות כיפה: "הממשלה קמה בחטא, שקר וגניבת קולות"

מיוחד לכיפה: חברי הכנסת מסכמים את מאה הימים הראשונים של ממשלת בנט-לפיד. ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית בטור נוקב על החטאים של ממשלת בנט והדאגה מהעתיד: "נזק אדיר שיהדהד שנים רבות קדימה"

חדשות כיפה ח"כ שמחה רוטמן 26/09/21 13:02 כ בתשרי התשפב

שמחה רוטמן לחדשות כיפה: "הממשלה קמה בחטא, שקר וגניבת קולות"
בנט ומנסור עבאס, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

הממשלה ה-36 של ישראל נולדה בחטא וחיה בחטא. במסגרת המצומצמת שלרשותי אשתדל להתייחס לעיקריים שבהם. שלושה חטאים מלווים את לידת הממשלה. 1. החרמת הימין והחבירה לשמאל. 2. שיתוף הפעולה עם תומכי טרור 3. השקר וגניבת הקולות.

כל אחד משלושה חטאים אלה הוא אירוע מתמשך של נזק למערכת הפוליטית והחברתית במדינת ישראל. החרמה של הציבור הלאומי ושל הימין הישראלי וחבירה לממשלת "ישראל הראשונה", במקום לייצר איחוי וריפוי רק מחזקת את תודעת הניכור וההחרמה שרבים ממצביעי הימין, המסורתיים, הדתיים, החילונים והחרדים סוחבים איתם כבר שנים. האיחוד שהצליח מנחם בגין לייצר בשנת 1977 עם המכנה המשותף הלאומי הרחב, הוא זה שהביא את הימין לשלטון, ושבירתו ופיצולו של המחנה הלאומי היא נזק אדיר שיהדהד שנים רבות קדימה.

ח"כ שמחה רוטמן

ח"כ שמחה רוטמן צילום: Sraya Diamant/Flash90

שיתוף הפעולה עם תומכי טרור שומט את הקרקע המוסרית מתחת לרגלי הממשלה ובכלל מתחת למדינת ישראל. אם טרור ותמיכה בו הם לגיטימיים כבסיס לכסא ראש הממשלה. אם הוא נתמך על מי ששולל את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, לא ניתן כבר לדבר על "ראש ממשלת העם היהודי". גם ההשלכות של הצעד הזה ירדפו את מדינת ישראל בעתיד הקרוב והרחוק.

השקר וגניבת הקולות, כמו גם הקמת ממשלה שהעומד בראשה השיג את תפקידו לא בשל התמיכה הציבורית הרבה בו אלא בשל כך שהוא היה היחיד שהיה מוכן לבגוד בבוחריו ובאנשים שהאמינו בו, תייצר תרבות שלטונית חסרת מוסר שאין בינה לבין דמוקרטיה אלא שיתוף השם. מה התועלת בקמפיין בחירות? מה הערך בהבטחה או בהתחייבות חתומה של ראש מפלגה אם ניתן להשליך אותן ללא נקיפות מצפון או מחיר פוליטי?



אנשים רבים, וביניהם חברים ותומכים אומרים לי: "עזוב, מה שהיה היה, הממשלה הוקמה ועכשיו צריך להתפלל להצלחתה ולשפוט אותה על פי מעשיה". למען האמת, מעשיה של הממשלה הצליחו להפתיע אפילו אותי. חשבתי שייקח קצת יותר זמן לפני שנראה את התוצאות הרעות של ממשלת תומכי הטרור. בחרתי ארבעה תחומים: מדיני, דת ומדינה, התיישבות ביהודה ושומרון וקורונה.

בתחום המדיני, לפיד הצליח להרוס את המאמצים ארוכי השנים לייצר הגדרה ברורה של אנטישמיות, בנאום עמום, מבולבל ומזיק. גנץ העניק הנשמה מלאכותית לאבו-מאזן, רק כדי לקבל בתמורה אולטימטום בעצרת האו"ם. בנט, כדי לא לפגר אחריהם, איפשר לחמאס לקבל לראשונה מאז צוק איתן, משלוחי ברזל לא מפוקחים.



בתחום הדת והמדינה הספיקו בימינה לצאת עם רפורמה לא אפויה בתחום הכשרות, ואז לבצע מספר נסיגות טקטיות. להעניק ליוליה מלינובסקי מישראל ביתנו ולרב הרפורמי גלעד קריב ממפלגת העבודה את השליטה בשירותי הדת ובבתי הדין הרבניים, ולאפשר פריצה של הסטטוס קוו בכל תחום אפשרי. אגב, הידעתם שהתקציב שהממשלה אישרה לטובת קהילת הלהט"ב גדול יותר מכל התקציב של הגרעינים התורניים?

בתחום ההתיישבות ביהודה ושומרון, קיבלנו הקפאה. מאז הקמת הממשלה לא אושרה אפילו יחידת דיור אחת ביהודה ושומרון. לא הוסדר אפילו יישוב אחד מההתיישבות הצעירה. מה שלום חאן אל אחמר? תודה ששאלתם, הכל בסדר.


(שקד בהקמת הממשלה).

והחמור מכל, בנושא שעליו בנט ושקד עשו את מירב ההון הפוליטי בשנתיים האחרונות, הקורונה ('לא קורונה לא מעניין', זוכרים?), די לומר מספר אחד. 1220 מתים. ממדינה עם אפס תחלואה, עם רמת החיסון הגבוהה בעולם, הידרדרנו לגל רביעי שסופו לא נראה לעין. תכילו את זה. איך אמרה השרה איילת שקד באחד הראיונות? "תשפטו אותנו לפי המעשים". מסכים ב-100 אחוז, רק שלא נראה לי שבממשלת בנט-לפיד-עבאס יאהבו את גזר הדין.

שמחה רוטמן הוא חבר כנסת מטעם סיעת הציונות הדתית.