פרויקטור הקורונה עדיין זהיר: "הנגיף עוד מסתובב בינינו ועלינו להיזהר"

פרופסור סלמן זרקא התייחס לנתוני התחלואה והזהיר כי יש להיערך למניעת הגל החמישי, למרות הירידה במספר החולים. על מתווה התו הירוק, "נרצה להרחיב את זה גם לכיתות נוספות וגם לגני הילדים". עוד הוסיף, "כרגע אין הקלות נוספות על הפרק"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 11/10/21 17:56 ה בחשון התשפב

פרויקטור הקורונה עדיין זהיר: "הנגיף עוד מסתובב בינינו ועלינו להיזהר"
פרופ' סלמן זרקא, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

פרויקטור הקורונה פרופסור סלמן זרקא ערך היום (ב') תדריך לתקשורת, והביע אופטימיות זהירה מול הירידה בתחלואה. "אנחנו מאוד אופטימיים למול הירידה באחוז החיוביים ובחולים הקשים והמונשמים", יחד עם זאת, העומסים בבתי החולים עדיין גדולים. 

"אנחנו אופטימיים שיוצאים מהגל הרביעי - אבל אנחנו עוד לא שם. הסיכון עדיין קיים, הנגיף עוד מסתובב בינינו ועלינו להיזהר", ויש לפעול ככל האפשר כדי למנוע את התפרצות הגל החמישי. באשר למתווה הכיתה הירוקה, אשר היה אמור להתחיל כבר אתמול אבל נדחה בכמה ימים עקב המחסור בכמעט מיליון בדיקות אנטיגן, אמר כי "ככל שנקבל החלטה שזה נכון נרצה להרחיב את זה גם לכיתות נוספות וגם לגני הילדים".

אתמול אמר הפרויקטור כי לאחר התוצאות, במידה ויראו כי אין סיכוני בריאות, הפטור מבידוד יתרחב "ונוכל לשחרר את הילדים גם בערב". עוד הוסיף בתדריך, "בכוונתנו לאפשר לילדים להיפגש עם חברים ולהיות בפעילות מצומצמת - אבל לא ללכת לאירועים גדולים, למסיבות או לחתונות. אלה ילדים שהיו במגע עם ילד מאומת וכחלק מחובתנו לבריאות הציבור - לא יהיה נכון שהם יסתובבו חופשי בתוך הקהילה. צריך למנוע את הפצת המחלה".

למרות הנתונים החיוביים, התו הירוק עדיין כאן כדי להישאר. "השבוע נאפשר ישיבה בחוץ בלי תו ירוק - אבל הוא בא להגן עלינו. מתוך דאגה מפני גל נוסף בארץ, התו הירוק יהיה חלק משגרת החיים שלנו בשבועות הקרובים - אם לא בחודשים הקרובים. כרגע אין הקלות נוספות על הפרק, אין ישיבת קבינט על הפרק".

על פי נתוני משרד הבריאות, 447 חולים מאושפזים במצב קשה, כאשר 186 מתוכם מונשמים. מבצע החיסונים ממשיך להתרחב ו-3,755,175 ישראלים כבר התחסנו במנת הבוסטר, 5,684,354 התחסנו במנה השנייה ו-6,183,984 התחסנו במנה הראשונה.